خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رئیس جمهور به بخش خصوصی باور دارد

در طول 37 سال گذشته در سفرهای رئیس‌جمهور همواره عده‌ای از فعالین اقتصادی بخش‌خصوصی به همراه رئیس‌جمهور سفر داشتند اما اینکه مدیریت این نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به عهده بخش خصوصی بوده، برای اولین بار صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست خبری دستاوردهای سفر به ایتالیا و فرانسه با بیان شرایط اقتصادی کشور گفت: این سفر در شرایطی انجام شد که در سال همدلی دولت و ملت و بنابر ابلاغیه مقام معظم رهبری سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار ما قرار گرفته بود.

جلال‌پور افزود: بعد از برجام رئیس‌جمهور روسیه از ایران بازدید کرد و پس از آن رئیس‌جمهور چین بود که به تهران آمد و سپس هفته گذشته هیات 120 نفره ایرانی به اروپا سفر کرد تا باب روابط اقتصادی با قاره سبز گشوده شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی سکان‌دار و برنامه‌ریز اصلی این سفر بود و مدیریت جلسات و نشست‌ها را به عهده‌داشت در طول 37 سال گذشته در سفرهای رئیس‌جمهور همواره عده‌ای از فعالین اقتصادی بخش‌خصوصی به همراه رئیس‌جمهور سفر داشتند اما اینکه مدیریت این نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به عهده بخش خصوصی بوده برای اولین بار صورت گرفته است.

جلال‌پور ادامه داد: تمام وزارتخانه‌ها برای جزئیات این سفر با اتاق ایران که نماینده بخش خصوصی بود هماهنگ شدند که این همان انتقال بخش اقتصاد دولتی به بخش خصوصی است. در این سفر قرار بر حضور روسای هر سه اتاق بود که متاسفانه رئیس اتاق تعاون در آخرین لحظات نتوانست به این سفر بیاید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ما در این سفر سه هدف اصلی داشتیم اول آنکه نشان دادن ظرفیت بخش‌خصوصی به طرف‌های اروپایی بود زیرا اتفاقاتی که در سال‌های گذشته افتاده بود سبب شده بود که تصویر نادرستی از ایران ارائه شود. لذا هدف اول نشان دادن چهره واقعی ایران خصوصا بخش خصوصی بود. دومین هدف این بود که مسئولیتی که دولت تدبیر و امید به بخش خصوصی سپرده بود که همان برنامه‌ریزی ومدیریت این سفر و نشست‌ها بود به خوبی انجام شود که من فکر می‌کنم ما توانستیم از این امتحان سربلند بیرون بیاییم. سوم آنکه وصل کردن بنگاه‌های ایرانی به اروپایی به حل مشکلات بیمه‌ای، بانکی و بوجود آوردن برخی از ارتباطات لازم برای انجام امور که این مهم از اولین ساعات روز دوشنبه اجرایی شد.

وی ادامه داد: در تمام نشست‌هایی که ما با بانک‌ها و بیمه‌ها داشتیم رئیس بانک مرکزی و کارشناسان این حوزه حضور داشتند و هر جا که لازم بود کمک کردند وزرا ومعاونین ایشان نیز در تمامی پنل‌های ما حضور پررنگی داشتند به طوری که از یک وزارتخانه 7 معاون وزیر حضور داشت.

جلال‌پور در پایان از افرادی که در این سفر حضور داشتند و یا مقدمات آن را فراهم کرده اند تشکر وقدردانی کرد.

 

 

کد خبر : ۳۴۳۳۳۸