خبرگزاری کار ایران

وزیر توسعه امور زنان هند عنوان کرد:

ایران در حرکت به سمت انرژی تجدید پذیر پیشرو است

آنچه مهم است این که دنیا به سمت انرژی های تجدیدپذیر حرکت می‌کند تا انرژی ، آلاینده و گران نباشد و این که ایران توانسته در منطقه در زمینه انرژی های نو پیش رو باشد جای قدردانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مونیکا گاندی وزیر توسعه و امور زنان هندوستان در حاشیه دیدار با وزیر نیروی کشورمان ضمن تبریک به مناسبت برگزاری مراسم جایزه جهانی انرژی در ایران گفت: برگزاری این مراسم باعث افتخار ایران و نشان دهنده خردمندی وزیر نیروی ایران است.

وی در ادامه افزود: آنچه مهم است این که دنیا به سمت انرژی های تجدیدپذیر حرکت می‌کند تا انرژی ، آلاینده و گران نباشد و این که ایران توانسته در منطقه در زمینه انرژی های نو پیش رو باشد جای قدردانی دارد.

گاندی درباره وضعیت انرژی های نو در کشور متبوعش نیز گفت: ما یک و نیم سال است که روی انرژی های تجدید پذیر تمرکز کرده ایم و کاری کرده ایم این است که از صرفه جویی آغاز کرده و سعی کرده ایم که لامپ های ال ای دی را جایگزین و به این ترتیب توانسته ایم 8 هزار مگاوات صرفه داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث دیگر این است که نخست وزیر نسبت به راه اندازی اتحادیه بین‌المللی انرژی خورشیدی اقدام کرده که این اتحادیه شامل کشورهایی است که از انرژی خورشید برخوردار است و می توانند در زمینه سرمایه گذاری و تکنولوژی با هم همکاری کرده و به سمت اقتصادی کردن استفاده از انرژی خورشیدی حرکت کنند.

کد خبر : ۳۳۹۷۲۱