خبرگزاری کار ایران

چیت چیان مطرح کرد:

جمعیت رو به رشد و محددودیت منابع؛ چالشهای جامعه جهانی

وزیر نیروآب، هوا، تامین انرژی و منابع خاک ، رشد جمعیت در کنار گسترش شهرها و توسعه صنعتی را دغدغه های امروز جوامع بشری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت چیان در مراسم شانزدهمین دوره اهدا جایزه جهانی انرژی با بیان اینکه امروز نیازمند پایداری در تمام ابعاد زندگی بشر هستیم، گفت:  منابع کره زمین باید به شکل غیر پایدار استفاده شود و در واقع توسعه پایدار نیاز اساسی امروز جهان است.

وی با بیان اینکه جمعیت رو به فزونی جهان و محدودیت منابع آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: مردم نیاز به توسعه دارند ، اما توسعه را باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که پایدار بوده و برای نسل امروز و آیندگان تداوم داشته باشد.

وی  آب، هوا، تامین انرژی و منابع خاک ، رشد جمعیت در کنار گسترش شهرها و توسعه صنعتی را  دغدغه های امروز جوامع بشری عنوان کرد و اظهار داشت: بروز خشکسالی ها و سرازیر شدن سیلاب های مخرب از جمله نشانه های تاثیرگذاری مسئله گرمایش زمین است که نشان می دهد منابع کره خاکی به صورت غیرپایدار استفاده می شود.

وی گفت: 190 کشور جهان در مراسم کاپ 21 در فرانسه برنامه های خود را برای کنترل و کاهش انتشار کربن بیان کردند و امیدواریم با پایداری و استقامت در مسیری که ترسیم شده، انسان و حیات انسانی، منابع کره خاک و اکو سیستم در همه جهان به یک پایداری مطلوب برسد.

وزیر نیرو اظهار داشت: بنیان جهانی انرژی با تکیه بر این اهداف فعالیت های خود را انجام می دهد و با اعطای جایزه به همه کسانی که در این کره خاکی در زمینه آب، هوا، خاک، جوانان کارهای ارزشمندی انجام می دهند در مسیر پایداری گام برداشته اند.

کد خبر : ۳۳۹۵۴۰