خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیر راه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در گفت وگو با ایلنا:

برآورد دقیق دریاخواری سواحل خزر با عکس های هوایی/ چیزی از سواحل شمال باقی نمانده است

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی از برآورد میزان دقیق دریاخواری در سواحل خزر با استفاده از عکس های هوایی خبر داد و گفت: هر چند آمار متعددی از میزان دریاخواری در سواحل خزر عنوان می شود اما به طور قطع در مساحت وسیعی از این سواحل ساخت و ساز و دریاخواری شده است.

حسین معصوم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه چیزی از سواحل دریای شمال باقی نمانده است، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از سواحل دریای خزر عکس های هوایی تهیه کرده و قرار بر این است که با استخراج اطلاعات این اسناد میزان تعیین دریاخواری در سواحل خزر را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار و ارقام متعددی از مساحت و وسعت دریاخواری در شمال کشور عنوان می شود و چیزی که مشخص شده این است که آمار و ارقام بسیار قابل توجه هستند وو چیزی از این سواحل با ارزش باقی نمانده است.

معصوم تاکید کرد: وضعیت سواحل دریای شمال تا بیش از این بحرانی و اسف بار نشده است باید تصمیمات جدی برای احیای این سواحل گرفته شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال درباره جلوگیری به موقع از دریاخواری در جزیره هندورابی، اظهار کرد: بحث جزایر بسیار مهم است و دولت هم نظر کلان و استراتژیک بر روی جزایر جنوبی کشور دارد البته سواحل جنوبی مانند سواحل شمالی دچار مشکل دریاخواری نشدند.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه های ساماندهی را جدی بگیریم، گفت: معتقدم برنامه ششم بهترین فرصت است که بتوانیم خلاءهای قانونی در این حوزه را رفع کنیم.

کد خبر : ۳۳۹۴۸۲