خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم:

عده‌ای مخالف احداث پل خلیج فارس هستند/ قشم پرونده دریاخواری ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۹۰۳

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با بیان اینکه صدها هکتار از زمین های واگذار شده به بخش خصوصی در دولت های قبل به سازمان منطقه آزاد قشم برگشته است،‌ گفت: 60 مورد از مجوزهای اعطا شده برای فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی در حال ابطال است.

رضا باقری نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگشت اراضی واگذار شده به سرمایه گذاران در طی دو سال گذشته،‌ اظهار کرد: اراضی واگذار شده به بخش خصوصی که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی را نداشتند باز پس گرفته شده و در طی دو سال گذشته چند صد هکتار اراضی قشم به سازمان برگشته است و ده ها مجوزی که 60 مورد از مجوزهایی که در دولت گذشته برای استفاده از این اراضی صادر شده بود، در حال ابطال است.

وی با تاکید بر اینکه با زمین فروشی مخالف نیستیم بلکه با خام فروشی مخالف هستیم،‌ ادامه داد: توانایی شرکت های متقاضی زمین در منطقه آزاد قشم، به لحاظ مالی و فنی و تخصصی ارزیابی می شود و سرمایه گذاران حتما باید از سرمایه گذار خارجی و تکنولوژی روز دنیا برای پروژه های تعریف شده خود استفاده کنند.  

باقری نژاد ادامه داد: مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد قشم بودجه دولتی ندارد و یکی از راه های تامین درآمد زمین فروشی است اما این به معنای خام فروشی نیست البته در دوره هایی خام فروشی انجام شده که معتقدم سازمان می توانست با تعقل و تامل بیشتر طرح های سرمایه گذاری را ارزیابی کند. یکی از راهکارها این بود که سازمان هم به عنوان شریک وارد این پروژه ها شود که هم نظارت عالیه بر اجرا داشته باشد و هم ابزار کنترلی باشد که بتواند زمین را در صورت عدم تامین تعهدها برگرداند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم  با بیان اینکه در حال حاضر چند ص هکتار زمین از سرمایه گذاران پس گرفته شده و به سازمان برگردانده شده است،‌ ادامه داد: هر چند زمین خواری هایی  در دولت های گذشته در این منطقه انجام شده که در حال حاضر سازمان به دنبال احیای این اراضی است اما قشم پرونده دریاخواری نداشته است.

وی با بیان اینکه عده ای مخالف ساخت پل خلیج فارس در قشم هستند،‌ ادامه داد:‌ مشکل این پروژه ورود قرارگاه خاتم نیست چراکه قرارگاه خاتم الانبیا هم توانایی فنی و اجرایی و هم توانمندی اجتماعی و سیاسی در کشور و منطقه دارد و شریک خوبی هم برای خود انتخاب کرده است. البته تحریم های دوره های آخر کار را کند کرده است.     

باقری نژاد با تاکید بر اینکه مشکل پل خلیج فارس مشکل کل مجموعه حاکم بر نظام دولت است،‌ گفت:‌عده ای معتقدند این پل باید اجرا شود و عده ای مخالف احداث پل هستند و این دوگانگی باعث کندی کار شده است.

وی با اشاره به توجیه مخالفان احداث پل خلیج فارس، ادامه داد: این افراد معتقدند با احداث این پل  قشم از حالت جزیره ای خارج می شود و وارد بحث سرزمین اصلی می شود و تبعات امنیتی اجتماعی سیاسی زیادی دارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با بیان اینکه به دنبال تامین منابع مالی برای اجرای این پروژه هستیم، گفت: دولت تمام سهم خود را پرداخت نکرده است و بخشی از آن تعهدات 15 درصدی را پرداخت کرده است و به دنبال این هستیم که منابع دیگری از سایر کشورها جذب کنیم.

باقری نژاد با اشاره به پیشرفت 15 درصدی این پروژه ملی ادامه داد: در حال حاضر کیسون های بخش خاکی این پل فعال شده است.

وی افزود:‌ پل خلیج فارس یکی از راه های توسعه پایدار و تامین امنیت پایدار است و می تواند محل خوبی باشد برای تضمین فعالیت های اقتصادی در قشم. از سوی دیگر با احداث این پل 1500  کیلومتر به سرزمین اصلی اضافه می شود.

 

           

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز