خبرگزاری کار ایران

امین آزاد در گفتگو با ایلنا :

مانع اصلی افزایش سرمایه بانک‌ها ماده 5 سیاست‌های کلی اصل 44 است

موانع جدی برای این افزایش سرمایه وجود دارد که یکی از این موانع ماده 5 سیاست های کلی اصل 44 است که به نوعی به عنوان مانع اساسی برای افزایش سرمایه بانکها عمل می کند.

امیرحسین امین آزاد مدیرکل سابق مقررات و مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا بانک های ایرانی برای شراکت با بانک‌های خارجی نیازمند افزایش سرمایه هستند؟ گفت: در موضوع افزایش سرمایه بحث سهامدار مطرح است و چارچوب های مقرراتی که کمک کند تا سهامداران یا مالکین بانکها برای افزایش سرمایه ترغیب شوند اما قوانین نیاز به اصلاح دارد تا همکاری های لازم صورت گیرد.

وی افزود: البته موانع جدی برای افزایش سرمایه وجود دارد که یکی از این موانع، ماده 5 سیاست‌های کلی اصل 44 است که به نوعی به عنوان مانع اساسی برای افزایش سرمایه بانک‌ها عمل می کند.

امین آزاد افزود: در بحث بانک‌های خارجی موضوع متفاوت است زیرا باید افزایش سرمایه  به حداقل استانداردهای لازم برای تعامل با همتای خارجی برسد اما مقررات بانکی ما در این زمینه مشکلات جدی دارد و برای افزایش سرمایه باید مقررات اصلاح شود.

وی همچنین در مورد تاسیس بانک در مناطق آزاد افزود: بحث تاسیس بانک در مناطق آزاد جدای از سرزمین اصلی نیست اگر مشکلات را در سرزمین اصلی حل کنیم قطعا در مناطق آزاد هم می‌توانیم به اهداف مورد نیاز خود دست پیدا کنیم و به موفقیت نائل شویم.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۳۷۶۱۳