خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان تعزیزات حکومتی:

واگذاری نظارت به اصناف، چرخه بازار را منظم‌تر می‌کند / قیمت‌گذاری دولت، فضای رقابتی را از بین می‌برد

وقتی قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد و نرخ حامل‌های انرژی آزاد می شود دیگر دولت دلیلی ندارد که وارد قیمت گذاری شود و فضای رقابتی را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس سازمان تعزیزات حکومتی با اعلام این که معیشت 25 میلیون از هموطنان از طریق اصناف تعیین می شوند اظهار داشت: نخستین مشکل رشد بی‌رویه و واحدهای صنفی که توجیه منطقی و اقتصادی ندارند رعایت نکردن فاصله و سقف مورد احتیاج است.

علیرضا جمشیدی افزود: دومین مشکل دخالت دولت در بحث قیمت گذاری ها است. وقتی قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد و نرخ حامل‌های انرژی آزاد می شود دیگر دولت دلیلی ندارد که وارد قیمت گذاری شود و فضای رقابتی را از بین ببرد.

معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه نظام مالیاتی غیرساختارمند از دیگر مشکلات اقتصادی کشور است تصریح کرد: مکانیزه کردن و استفاده از تکنولوژی که در واحدهای صنفی ما فقر آن را مشاهده می‌کنیم باید در اولویت دولت قرار بگیرد و نظام مالیاتی باید مدرن شود .

وی افزود: از دیگر ایرادات وارد بر نظام اقتصادی ترکیب نامتوازن بین تولید وتوزیع است و از سوی دیگر تداخل وظایف نهادهای دولتی و غیر دولتی در اقتصاد نیز مشکل ساز شده است.

رییس سازمان تعزیزات حکومتی ادامه داد: اگر سه ضلع اصناف ، دولت و مردم را در کنار هم قرار دهیم و این ها با هم تعامل داشته باشند برنامه های کلان اقتصادی در حوزه بازرگانی داخلی برد-برد خواهد بود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: هرچه نظارت ها کمتر شود و به اصناف واگذار شود چرخه بازار منظم‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات اصناف گفت: همواره سازمان تعزیرات در تیررس اعتراضات است. ما در دنیا هم جرم داریم هم تخلف. هر چه جرایم کمتر باشد و در دامنه تخلف قرار بگیرد وضعیت جامعه بهتر خواهد شد ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که قاچاق جرم نیست تخلف است .

وی افزود: از روزی که سازمان تعزیرات حضور پیدا کردم تلاش کردیم که قوانین تعزیراتی به صورتی تنظیم شود که تخصصی باشد و افراد حق اعتراض داشته باشند .

جمشیدی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه سازمان گفت: برای اثرگذاری بهتر ما تقاضا داریم در این مسیر اتحادیه ها با سازمان های نظارتی همکاری کنند.

وی نظارت بر بخش بهداشت و درمان را از دیگر برنامه های سازمان تعزیرات عنوان کرد و گفت: این حوزه از اهمیت ویژه ای برخورار است چرا که با سلامت مردم درگیر است در این بین برخی صنوف مرتبط با نظام پزشکی به درستی مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و در این جا دستگاه‌های نظارتی باید تمرکز خود را بیشتر کند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی، نظارت بر بازار را از دیگر وظایف این سازمان دانست و گفت: نگاه پیشگیرانه اصناف کمک می کند تا میزان تخلفات کاهش پیدا کند و ما اعتقاد داریم که زمان و شیوه برخورد با متخلفین باید متناسب با شرایط روز جامعه باشد .

جمشیدی در پایان گفت: سازمان تعزیرات آمادگی دارد تا مباحث مطرح شده در این اجلاس را با کمک اتحادیه ها محقق کند.

کد خبر : ۳۳۷۰۳۸