خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایلنا:

راهی جز تولید صادرات‌محور نداریم

وی با بیان اینکه ساختار اداری دولت متورم است ادامه داد: وضعیت موجود دستمزدها جبران پذیر نیست اما در مقابل پرداخت های دولت خدمات مناسبی هم دریافت نمی شود.

سید محمدحسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد احتمال افزایش 12 درصدی دستمزدها درسال آینده اظهار داشت: مسلما این افزایش برای کارمندان مناسب نیست اما این موضوع نیز حائز اهمیت است که بهره وری در سیستم دولتی ما بالا نیست و فعالیت چشم گیری در ادارت دولتی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه ساختار اداری دولت متورم است ادامه داد: وضعیت موجود دستمزدها جبران پذیر نیست اما در مقابل پرداخت‌های دولت خدمات مناسبی هم دریافت نمی شود.

وی افزود: البته در مقابل باید کارمندان ویژه در ادارات را شناسایی کرده و افرادی که به جای 3 تا 4 نفر کار می کنند مشخص شوند و به آنها حقوق بیشتری بپردازند.

میرمحمدی همچنین در مورد بودجه سال آینده گفت: با کاهش بهای نفت و درآمدهای مالیاتی کنونی مسلما دولت با کسری بوجه مواجه می شود که راهی جز تولید صادرات محور نمی ماند.

وی افزود: دولت نباید با درآمدهای موجود حسابی برای اداره کشور باز کند بلکه با ارائه تسهیلات و جوایز تشویقی و حمایت از صادرکنندگان راه را برای آنها هموار سازد.

کد خبر : ۳۳۴۲۷۲