خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در اختتامیه اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی:

بستر لازم برای جلوگیری از مهاجرت دانشمندان کشورهای اسلامی فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۹۱۸

نماینده سابق مجلس خواستار فراهم شدن بستر لازم برای جلوگیری از مهاجرت دانشمندان کشورهای اسلامی به کشورهای صنعتی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده در مراسم اختتامیه اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی عنوان کرد: در اجلاس توسعه پایدار زنان در حوزه علوم و فناوری که چند ماه قبل برگزار شد به دلیل خلاء بوجود آمده از عدم حضور بخش‌هایی مانند دبیر خانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی، خروجی که مد نظر بود گرفته نشد و در این بین عدم حضور چنین نهادهای تاثیرگذاری کاملا ملموس بود.

وی افزود: باید نگاه ما به چنین حرکت‌هایی خصوصا در حوزه علوم وفناوری نگاه دیگری باشد. به گونه‌ای که اگر کمی در آمار مهاجرت‌ها به کشورهای توسعه‌یافته دقت کنیم به وضوح می‌فهمیم که دانشمندان بسیار زیادی از کشورهای اسلامی که در حوزه علوم و فناوری تخصص بالایی را دارند به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و در آنجا مشغول به کار می‌شوند. به عنوان مثال دانشمندان بسیار زیادی در ناسا ایرانی هستند که به دلیل عدم توسعه اخلاق اسلامی و عدم توجه به آنها و استفاده از چنین قشری شاهد هجرت آنها به کشورهای اروپایی، آمریکایی و سایر کشورهای جهان هستیم.

جلودارزاده با تاکید براینکه چنین فعالیت‌هایی باید سرعت بیشتری به خود گیرد بیان داشت: باید سرعت خودمان در دستیابی به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های حوزه علوم و فناوری بیشتر کنیم که در سال آینده امیدواریم با برگزاری دومین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی شاهد یک جهش عالی و مقبول در حوزه علوم و فناوری کشورهای اسلامی باشیم.

وی در پایان گفت: یکی از محورهایی که می‌تواند به سرعت بخشیدن در این فعالیت‌ها کمک کند پایان دادن به جنگ‌های فرقه‌ای در منطقه و گسترش سطح وحدت و مناسبات میان کشورهای اسلامی است که بتوانیم با حکمت این کشورها به سمت تثبیت عزت این کشورها گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز