خبرگزاری کار ایران

مهدی کریمی خبرداد:

تشکیل فدراسیون توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی

قائم‌مقام دبیر خانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی از تشکیل فدراسیون توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کریمی در اختتامیه نخستین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با اشاره به فعالیت چند ماهه این دبیرخانه بیان داشت: این دبیرخانه در حدود 5 تا 6 ماه اقدام به فعالیت کرده و توانسته شبکه خوبی از کشورهای اسلامی در حوزه علوم و فناوری با مشارکت بخش خصوصی بوجود آورد.

وی ادامه داد: نمایشگاهی در اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور بیش از 50 شرکت فناور داخلی در بطن این اجلاس تشکیل شد که از مقامات بین‌المللی و داخلی و بخصوص کشورهای اسلامی بازدید گسترده‌ای صورت گرفت و از نزدیک با دستاوردهای حوزه علوم و فنون کشورمان آشنا شدند. در این بین تشکیل فدراسیون توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی یکی از اقدامات این اجلاس بود که با امضای تفاهم‌نامه‌های متعددی با کشورهای اسلامی این فدراسیون رسما آغاز به کار کرد.

رئیس شورای مرکزی دبیر خانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با تاکید براینکه در اجلاس سال آینده تمامی شرکت‌های حاضر به صورت رایگان پذیرش و شرکت خواهند داشت گفت: یکی از اقداماتی که در اجلاس سال آینده اجرایی خواهد شد این است که تمامی شرکت‌ها و تجاری‌سازی آنها که از کانال این دبیرخانه گذشته است، رایگان خواهد بود و لازم است دراینجا از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، وزارت نفت و تمامی شرکت‌های خصوصی که در این اجلاس ما را یاری کردند تشکر کنیم.

وی درپایان خاطر نشان کرد: در اسفندماه سال جاری کنفرانس سلامت کشورهای اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک کنفرانس معماران جهان اسلام و همینطور کنفرانس انرژی در حوزه کشورهای اسلامی و جهان اسلام توسط این دبیرخانه برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۳۳۹۱۵