خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس‌جمهوری؛

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه هفتم تهران و طرح آبرسانی سد ماملو آغاز شد

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه هفتم تهران و طرح آب‌رسانی سد ماملو به جنوب و جنوب شرق تهران ظهر امروز با حضور رییس جمهوری آغاز شد.

به‌گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ظهر امروز (چهارشنبه) در ادامه سفر استانی خود به شهرری از بخش‌های مختلف تصفیه خانه هفتم آب تهران بازدید کرده و طرح انتقال آب این تصفیه‌خانه به منطقه جنوب و جنوب شرق تهران را افتتاح کرد.

این تصفیه‌خانه که با هدف پایداری کیفیت و کمیت آب تهران در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است با اعتباری بالغ بر 1100 میلیارد تومان 70 درصد آب را به شهر ری و قیام‌دشت منتقل خواهد شد.

رییس‌ جمهوری را در این بازدید وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و استاندار تهران همراهی می‌کنند.

پیش از آیین بهره‌برداری از این طرح دکتر روحانی در اجتماع مردم شهرری با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات شهرری در جلسه هیأت وزیران تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، اولین مشکل مردم شهرری را مسأله آب عنوان و تصریح کرد: امروز تصفیه‌خانه بزرگ سد ماملو افتتاح خواهد شد که برای احداث این تصفیه خانه 1100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و 70 درصد این آب به شهر ری و قیامدشت منتقل خواهد شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه این مهمترین قدمی است که در دولت یازدهم برای رفع مشکل کم‌آبی در منطقه شهر ری برداشته می‌شود، خاطرنشان ساخت: البته احداث و تکمیل تصفیه خانه‌های متعددی درهمین سفر مدنظر قرار گرفته است. برای دو تصفیه خانه صالح‌آباد و سرخه حصار که آب‌های سطحی تهران را جمع آوری و تصفیه می‌کند در این سفر 76 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده و این طرح تا پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید.

رییس جمهوری گفت: همچنین واحد تصفیه خانه فاضلاب شهرری با 25 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

کد خبر : ۳۳۲۵۲۴