خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران:

ورود ایران به بازار اف.ال.ان.جی جهان

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: میزان صادرات ال. ان. جی بستگی به ظرفیت کشتی‌ها و کارخانجات ال.ان.جی دارد که میزان آن حدود ۱۰ میلیون تن است و کشتی‌ها نیز2.3 میلیون تن در سال ظرفیت دارند.

علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه ایران برای صادرات ال.ان.جی (LNG) گفت: ال.ان.جی گزینه‌ای است که می‌توانیم علاوه بر صادرات از طریق خط لوله اجرایی کنیم چرا که برای کشوری که دارای بزرگ‌ترین ذخایر گازی جهان است زیبنده نیست که وارد بحث ال.ان.جی نشده باشد.

وی تصریح کرد: گزینه ال.ان.جی از ۹ سال پیش مد نظر قرار گرفته و سه پروژه نیز تعریف شده بود اما به دلایل تحریم دو پروژه پارس و پرشین عملیاتی نشد ولی ایران ال.ان.جی کماکان به کار خودش ادامه می‌دهد و امروز ۵۰ درصد ظرفیت پیشرفت رشد برایش پیش بینی شده است.

کاملی ادامه داد: علاوه بر پروژه ایران ال.ان.جی، (FLNG) اف. ال.ان.جی یعنی تبدیل ال.ان.جی روی کشتی‌های شناور را هم مدنظر داریم که به محض اینکه مذاکرات با شرکتهای توانمندی که مراجعه کرده‌اند نهایی شود وارد اف.ال.ان.جی هم می‌شویم.

وی همچنین اظهار داشت: میزان صادرات ال. ان. جی بستگی به ظرفیت کشتی‌ها و کارخانجات ال.ان.جی دارد که میزان آن حدود ۱۰ میلیون تن است و کشتی‌ها نیز2.3 میلیون تن در سال ظرفیت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران خاطرنشان کرد: کشتی‌ها قابلیت افزایش ظرفیت برای صادرات اف.ال.ان.جی را دارند و ما می‌توانیم تعداد کشتی‌ها را هر سال اضافه کنیم، چون محدودیتی از نظر سایتی که باید برای آن‌ها در خلیج فارس مستقر کنیم، نداریم لذا در صورتی که احساس کنیم که بازار قابلیت جذب این محصول را دارد و برای کشور ما نیز سودآور است نسبت به افزایش اقدام می‌کنیم.

کد خبر : ۳۲۸۷۷۱