خبرگزاری کار ایران

علاقمندی فنلاند برای همکاری بلندمدت نفتی با ایران

معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران در نشستی با وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند به بررسی زمینه های همکاری مشترک دو کشور در صنعت نفت پرداخت.

به گزارش ایلنا، امیر حسین زمانی نیا در حاشیه دیدار با لنیتا تویواکا با بیان این که کشور فنلاند در مسائل مربوط به محیط زیست در پروژه های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی یکی از کشورهای برتر در دنیا به شمار می آید، گفت: هم اکنون در صنعت نفت ایران پروژه های زیادی در زمینه محیط زیست تعریف و در دستور کار قرار دارد، از این رو می توان از ظرفیتهای شرکتهای فنلاندی در این پروژه ها در دوران پسا تحریم بهره برد.

وی به پروژه‌ها و تاکید وزارت نفت در زمینه بالا بردن بهره وری انرژی در بخشهای مختلف اشاره کرد و گفت: به یقین با توجه به پتانسیلهای کشور فلاند در این زمینه یکی از محورهای همکاریهای ایران و فنلاند می تواند این موضوع نیز باشد.

معاون وزیر نفت، فرصتهای سرمایه گذاری را در صنعت نفت ایران بخصوص در صنعت پتروشیمی بی نظیر خواند و گفت: کشور فنلاند با این که صنایع نفت و گاز قوی ندارد، اما در زمینه فناوریهای روز این صنعت در جایگاه خوبی در دنیا قرار دارد.

زمانی نیا اظهار کرد: در این دیدار، وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند از علاقه کشورش برای همکاری بلند مدت خبر داد و گفت: هدف شرکتهای فنلاندی تنها فروش تجهیزات نبوده و قصد دارند به صورت بلندمدت در زمینه های مختلف با انتقال فناوری روز در ایران کار کنند.

کد خبر : ۳۲۸۷۳۸