خبرگزاری کار ایران

تمدید زمان خدمات‌رسانی قطارهای ویژه اربعین تا ۱۶ آذر

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۲۶۶

مدیرکل راه آهن جنوب (اهواز) از تمدید سیر قطارهای ویژه اربعین تا روز دوشنبه ۱۶ آذرماه خبر داد و گفت: برای امروز ۴ رام قطار از خرمشهر به تهران٬ یک قطار از اهواز به تهران و یک قطار از خرمشهر به مشهد برای جابه‌جایی زوار در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ عبدالکریم درویش‌زاده درباره آمار جابه‌جایی زائران اربعین حسینی با قطارهای مسافری گفت: تا امروز در مسیر رفت خرمشهر-شلمچه ۷۰ هزار زائر به صورت رایگان جابه‌جا شدند در مسیر برگشت این خط آهن نیز قطارها به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات دادن به زوار هستند و قابلیت جابه‌جایی ۱۲ هزار مسافر آن هم به صورت رایگان در روز وجود دارد.

وی ادامه داد: مدت سیر در خط خرمشهر-شلمچه حدود ۱۵ دقیقه است و در صورت وجود تقاضا هر ساعت یک قطار برای جابه‌جایی مسافر اعزام می‌شود. همچنین ۲ قطار محلی ۲ طبقه در مسیر خرمشهر- اهواز و برعکس به طور ۲۴ ساعته تردد می‌کنند تا زائران از خرمشهر به اهواز منتقل شوند علاوه بر این زائرانی که به اهواز می‌آیند می‌توانند با ۲ رام قطار محلی دو طبقه به بندر امام (ره) یا با یک رام قطار محلی به شوش- اندیمشک بروند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب(اهواز) با بیان اینکه ۱۴ رام قطار برای مسیر رفت و برگشت خوزستان-مشهد و خوزستان-تهران در نظر گرفته شده که وظیفه جابه‌جایی زائران را بر عهده دارد٬ افزود: امروز شنبه ۱۴ آذرماه ۴ رام قطار از خرمشهر به تهران٬ یک قطار از اهواز به تهران و یک قطار از خرمشهر به مشهد برای جابه‌جایی زوار در نظر گرفته شده است. البته یک رام قطار نیز از اندیمشک به تهران آماده سیر است که در صورت وجود تقاضا اقدام به جابه‌جایی زائران می‌کند.

درویش‌زاده با یادآوری اینکه قطارها تنوع دارد و شامل قطارهای اتوبوسی و چهارتخته می‌شود٬ ادامه داد: طبق تصمیمات قبلی قرار بود سیر این قطارها به مناسبت اربعین نهایتا تا امروز ۱۴ آذر باشد ولی با درخواست مقامات محلی و هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد قطارهای ویژه اربعین تا روز دوشبنه ۱۶ آذر برای خدمت‌رسانی به زوار سیر و حرکت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز