خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایلنا :

کاهش 30 درصدی قیمت تجهیزات ریلی پس از لغو تحریم ها / بازار راه آهن دلال ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۶۹۰

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش قیمت تجهیزات ریلی پس از لغو تحریم ها،‌ گفت: معتقدم پس از لغو تحریم ها، تجهیزات و خریدها تا 30 درصد کاهش قیمت داشته باشند.

محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دو عامل افزایش قیمت‌ها در دوره تحریم، اظهار کرد: افزایش قیمت ها در دوره تحریم به دو دلیل تحریم های مربوط به نقل و انتقالات پولی و مذاکره انحصاری با شرکت ها و افزایش قیمت ها ناشی از عدم ریسک پذیری آنها برای مذاکره با ایران در شرایط تحریم است.

وی بیان اینکه نقل و انتقالات پولی در شرایط تحریم باعث افزایش 15 درصدی قیمت ها می شود، گفت:‌ وقتی جنس و کالایی از اروپا خریداری می شود تنها هزینه‌های انتقال پول برای خرید چیزی حدود 15 درصد بر هزینه ها اضافه می کند. در شرایط تحریم های بانکی باید هزینه های قرارداد در چین پرداخت شود و برای پرداخت ها باید یک ال سی در چین باز کنیم و این هزینه به نوعی در چین خرج و بعد وارد قرارداد شود بنابراین این 15 درصد افزایش قیمت ها ناشی از دور زدن تحریم و دلالانی است که این عملیات را انجام می دهند.          

مدیر عامل شرکت راه آهن با بیان اینکه 15 درصد دیگر افزایش قیمت معاملات در دوره تحریم ناشی از مذاکره با شرکت های محدود و انحصاری است، ادامه داد: وقتی مذاکرات خارج از انجام مناقصه ها و در یک شرایط انحصاری و شرکت های محدودی انجام می شود؛ این شرکت های محدود هم به دلیل ریسک مذاکره با کشوری در تحریم قرار دارد،‌ قیمت را حداقل تا 15 درصد افزایش می دهند.    

پورسیدآقایی تاکید کرد: بنابراین با حذف این دو عامل در شرایط پس از تحریم، حداقل تا 30 درصد هزینه ها و قیمت خرید کاهش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در فرایند خرید در راه آهن دلال وجود ندارد، گفت: خوشبختانه از قدیم هم راه آهن به طور مستقیم با شرکت های جهانی وارد مذاکره و عقد قرارداد می شود و شرکت‌ها را به خوبی می‌شناسیم و بدون واسطه وارد معاملات می شویم.

وی ادامه داد: ممکن است،‌ شرکت های خارجی فعال در این حوزه نمایندگی های رسمی در سراسر دنیا داشته باشند که ما هم از طریق این نمایندگی رسمی علمیات خرید و عقد قرار داد انجام دهیم اما خوشبختانه در حوزه راه آهن با مشکل دلال و واسطه ر مواجه نیستیم.  

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز