خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده‌گاز؛

دبیرکل اوپک: باید سعی کنیم ثبات را به بازار بیاوریم/ نیاز به 10 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری داریم

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۶۰۲

دبیر کل اوپک گفت: با توجه به تحولات اخیر در بازارهای انرژی ثبات از اهمیت خاصی برخوردار شده و ما باید سعی کنیم ثبات را به بازار بیاوریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالم البدری در مجمع کشورهای صادر کننده‌گاز گفت: خانم‌ها و آقایان؛ از طرف سازمان اوپک افتخار دارم در اینجا باشم آن هم در ایران که یکی از کشورهای موسس اوپک است.

وی ادامه داد: هدف این مجمع این است که کشورها حق‌شان در زمینه گاز به رسمیت شناخته شود و درباره منابع طبیعی‌شان، برای منفعت کشورشان فعالیت کنند.

البدری افزود: با توجه به تحولات‌اخیر در بازارهای انرژی ثبات از اهمیت خاصی برخوردار شده و بر همین اساس ما باید سعی کنیم ثبات را به بازار بیاوریم .

وی تصریح کرد: ما باید به آینده نفت‌وگاز نگاه کنیم و تردیدی نیست که جهان انرژی بیشتری خواهد داشت و با توجه به رشد جمعیتی که شاهد هستیم میزان درخواست انرژی بالاتر خواهد رفت.

دبیرکل اوپک ادامه داد: هنوز بسیاری از کشورها هستند که انرژی الکتریسته ندارند و در آینده به انرژی‌های جدید احتیاج خواهند داشت. تا سال 2040 نفت‌وگاز بیش از 50 درصد انرژی مورد نیاز جهان را تامین خواهد کرد و تا آن زمان تقاضا بیش از این خواهد شد. بنابراین ما نیاز به 10 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه داریم و تحقیقات ما نشان می‌دهد تا آن زمان به 2  تریلیون بشکه نفت و 2 تریلیون متر مکعب گاز نیاز داریم.

البدری تصریح کرد: این آمارها به ما نشان داد در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد، بنابراین ما در ماه‌های آینده جلساتی خواهیم داشت که بسیار مهم است و یکی از موضوعات جلسه شرایط زیست‌محیطی و حفظ محیط زیست خواهد بود. برنامه ما تا سال 2020 است که یک پروژه طولانی‌مدت است.

وی ادامه داد: عالیجنابان ما باید همکاری خود را گسترش دهیم و این اجلاس اهمیت این همکاری‌ها را نشان خواهد داد و امیدواریم این مجمع بتواند به اهداف خود برسد. باز هم از مهمان‌نوازی ایران تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز