خبرگزاری کار ایران

با رشد ۲۴ واحدی شاخص ثبت شد؛

عقب گرد بورس از مدار منفی

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۴۵۳

نمادهای پتروشیمی جم، فولاد مبارکه، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس و ایران خودرو بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کرد. این در حالی بود که نمادهای بانک پاسارگاد و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را داشتند. در معاملات روز جاری، سهامداران شاهد رشد 24 واحدی شاخص کل بودند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در حالی شاخص بورس در ساعت های ابتدایی معاملات منفی بود که کار خود را با رشد 24 واحدی به پایان رساند.

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس با صعودی 24.98 واحدی توانست در عدد 63 هزار و 108 قرار گیرد. همچنین در این روز سهامداران بیش از 520 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 107 میلیارد ریال در 40 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز نمادهای پتروشیمی جم، فولاد مبارکه، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس و ایران خودرو بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کرد. این در حالی بود که نمادهای بانک پاسارگاد و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را داشتند.

گفتنی است در روز دوشنبه شاخص قیمت 9 واحد بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول 3 واحد منفی شد و شاخص بازار دوم 176 واحد رشد کرد.

گفتنی است گروه های قند و شکر، خودرو و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین بیشترین افزایش قیمت ها نیز متعلق به نمادهای پتروشیمی فارابی، کابل البرز، نگین طبس، سرمایه گذاری آتیه دماوند، خاک چینی ایران، داروپخش و شهد بود.

در مقابل نمادهای گرانیت بهسرام، قند اصفهان، قند شیرین خراسان، ایران یاسا تایر، قند پیرانشهر، داروسازی امین و پشم شیشه ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، تایدواتر خاورمیانه، کنتورسازی ایران، سرمایه گذاری آتیه دماوند، ایران ترانسفو و شیشه و گاز طولانی ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل سنگین ترین عرضه ها متعلق به نمادهای قند اصفهان، سیمان اصفهان، بانک کارآفرین، خوراک دام پارس، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، گلوکوزان و گرانیت بهسرام بود.

همچنین امروز پتروشیمی مبین با معامله بلوکی 61 میلیون سهمی به ارزش 184 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز