خبرگزاری کار ایران

کاهش مجدد قیمت نفت

قیمت شاخص نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز دوشنبه (١١ آبانماه) با یک درصد دیگر کاهش روبرو شد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته قیمت نفت در بازار آمریکا با کاهش روبرو بود زیرا اطلاعات ناامیدکننده درباره اقتصاد چین نگرانی ها را درباره تقاضای نفت خام در بازارهای جهانی تشدید کرد و رکوردشکنی تولید نفت خام روسیه نیز نشانگر تداوم عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی است.

بازگشت به کار پالایشگاه های نفت آمریکا پس از دوره تعمیر و نگهداری پاییزی و افت قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور، از دیگر عوامل مؤثر در افت قیمت نفت بود.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت که شاخص جهانی قیمت نفت به شمار می آید، با ٧٩ سنت کاهش، به ٤٨ دلار و ٧٨ سنت رسید و قیمت شاخص نفت خام آمریکا نیز با یک درصد افت، در سطح ٤٦ دلار و ١٤ سنت تثبیت شد.

آمار فعالیت های صنعتی در چین در ماه اکتبر سال جاری میلادی برای هشتمین ماه پیاپی حاکی از کاهش بود که نشانگر تداوم رکود اقتصادی در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان است.

از ماه ژوئن سال ٢٠١٤ میلادی تاکنون، قیمت نفت بیش از ٥٠ درصد کاهش داشته که مهمترین عامل آن، عرضه بیش از حد نفت خام در بازارهای جهانی است.

انتشار خبر رکوردشکنی تولید نفت خام روسیه در ماه اکتبر سال جاری میلادی و رسیدن آن به سطح ١٠ میلیون و ٧٨٠ هزار بشکه در روز، به نگرانیها درباره تداوم عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی دامن زد و به کاهش قیمت آن کمک کرد.

کد خبر : ۳۱۸۹۲۰