خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری تعانیهای تولیدی کشور:

در حمایت از تعاونگران حاضرم به زندان بروم/ هزینه بی‌تدبیری‌ها را تعاونگران می‌دهند

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای تولیدی کشور در واکنش به تهدیدهایی که علیه وی از سوی اتاق تعاون صورت گرفت گفت: اگر بهای صیانت از حقوق بحق مردمی مظلوم و عدالت جو زندان است، من آماده زندان رفتن هستم.

علیرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با اشاره به وضعیت وخیم این روزهای اتاق تعاون ایران، اظهار داشت: الان زمان تغییر و تحول و اصلاح قطعی ساختار اتاق تعاون ایران به عنوان رکن بالادستی بخش مردمی تعاون است.

وی ادامه داد: اگر قرار بر حرکت رو به جلو در بخش تعاون است تعاونگران آگاه باشند؛ تمام آنچه که در قالب تمهیدات و تدابیر توسعه ای بخش تعاون مستتر از منویات و کلام مقام معظم رهبری در حمایت از تعاون می توان رصد کرد، به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه پایبند به اصول و قواعد تعاون باشیم و تحول را از درون آغاز کنیم.

وی با اشاره به نامه دوتن از اعضای هیأت رئیسه به رئیس اتاق تعاون ایران مبنی بر پرهیز از هزینه های غیرضرور،  تأکید کرد: تمامی آنچه در قوانین و راهبردهای توسعه ای دولت و مجلس مرتبط با مقوله تعاون مطرح است در گرو تغییرات جدی و خانه تکانی از بطن اتاق تعاون ایران و نیز اشاعه آن به بدنه است، چراکه هزینه هر نوع بی تدبیری از این حوزه را تعاونگران می بایست متحمل شوند.

وی افزود: امروز که بخش تعاون و تعاونگران در آستانه تحولات اقتصادی و اجتماعی ایران در ابعاد منطقه ای و جهانی قرار دارند، نمیتواند به سیاق همه سال های گذشته بی تفاوت به تغییرات و تحولات پیرامون و در خواب زمستانی ایام را سپری کنند تا مگر دستی از غیب نانی در سفره تعاون بگذارد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونیهای تولیدی کشور با تأکید بر اینکه متأسفانه سکان هدایت اتاق تعاون ایران این روزها هرز می چرخد، تصریح کرد: سکانداری اتاق تعاون ایران که به ظن تعاونگران در دست نماینده ای از بخش تعاون است، متأسفانه در جهت تأمین زیاده خواهی ها و مطامع سودجویان و دوستان عده ای خاص می چرخد و تمامی منابع سرمایه ای و پشتوانه ای این سرای تعاونگران به عناوین مختلف و ترفندهای غرض ورزانه صرف هیچ و پوچ می شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق تعاون ایران تا یک ماه آتی در آستانه انتخابات هیأت رئیسه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این به دور از جوانمردی است که تصمیم گیران اتاق تعاون ایران همه عزم خود را جزم برای هزینه بی قید و شرط پشتوانه مالی تعاونگرانی کند که امید به مساعدت و یاری وی داشتند.

مرادی گفت: در این دور از انتخابات هیأت رئیسه قطع به یقین شاهد تغییرات در بدنه اجرایی اتاق تعاون ایران خواهیم بود. بر این اساس عده ای تمام تلاش خود را صرف آن دارند که نگذارند ریالی ته کیسه اتاق برای شروع فعالیت هیأت رئیسه آینده باقی بماند.

وی که پیش تر از واریز ارقام 10 میلیون ریالی و توزیع کارت های اعتباری پنج میلیون ریالی در یک شب مانده به مجمع انتخابات هیأت بازرسی و روز مجمع خبر داده بود، اظهار داشت: پیرو اخبار منتشر شده طی ایام اخیر در خبرگزاری ها، رئیس اتاق تعاون ایران مدعی شده بود نیازی به حمایت مالی اتحادیه ها نیست، این در حالی است که طی ماه های اخیر از هیچگونه فشاری بر اتحادیه ها برای گرفتن حق عضویت ابا نداشته اند.

وی ضمن طرح این سؤال که اتاق تعاون ایران در قبال ارائه کدام خدمات از اتحادیه ها حق عضویت مطالبه می کند، ادامه داد: اتاق تعاون ایران به عنوان رکن غیردولتی بخش تعاون برخاسته و برگرفته از اتحادیه های سراسری تعاونی و جمیع تعاونگران است. چگونه می شود کسی بر مسند ریاست آن تکیه بزند، داعیه استقلال داشته باشند و در صیانت از حقوق تعاونگران کوتاهی نماید ولی پاسخگوی تعاونگران در محافل و مجامع نباشد؟

رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای تولیدی کشور، اظهار داشت: در پایش و بررسی عملکرد و دستاوردهای هیأت رئیسه فعلی اتاق تعاون ایران به سکانداری رئیسی که حسب اساسنامه و قانون جدید همه کاره اتاق تعاون ایران تلقی می شود، نه تنها تراز عملکرد منفی وی نمود عینی دارد بلکه مایه سرافکندگی است که وی برخی کرسیهای اتاق تعاون ایران در محافل و مجامع تصمیم گیر و تصمیم ساز را در اختیار افراد ناآشنا با تعاون قرار داده است.

وی افزود: رئیس اتاق تعاون ایران که بیش از 50 اتحادیه سراسری تعاونی، حدود 40 شعبه اتاق تعاون استانی و شهرستانی، بیش از 320 اتحادیه استانی و خیل عظیمی از تعاونگران را تحت مدیریت دارد، امروز به جایی رسیده که نه تنها قادر به برنامه ریزی و بهره برداری از این ظرفیت در جهت حرکت به سمت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه هیچ برنامه ای هم برای مدیریت این مجموعه ندارد و برای سرپوش گذاشتن بر روی بی کفایتی ها به بدترین نحو ممکن با منتقدین برخورد می کند.

وی تأکید کرد: در بررسی شأن و مرتبه و نحوه جانمایی و به کارگیری نیروهای شاغل در اتاق تعاون ایران هم شاهد چینش به سبک هرم وارونه هستیم، به این مفهوم که هر چه نیروی ناکارآمد و غیرکارشناس و غیرمتعهد مربوط به بخش تعاون و تعاونگران است .

مرادی تصریح کرد: پیگیری های لازم در صیانت از حقوق تعاونگران صورت گرفته ولذا هر گونه کوتاهی در تأمین انتظارات تعاونگران منجر به برخورد قاطع اعضای مجمع با متولیان اجرایی اتاق تعاون ایران خواهد شد.

وی خطاب به کسانی که تهدید را ابزار پاسخگویی به انتظارات به حق تعاونگران می دانند، اظهار داشت: تعاونگران طی تمام سال های تقابل با هجمه های داخلی و خارجی خم به ابرو نیاوردند و از جهاد و پاسداری از کیان و آرمان های انقلاب کوتاه نیامدند، چه برسد به تقابل با تعدادی ریاست طلب در کسوت مدیر اجرایی، ولذا اگر پاسخ عدالت جویی در صیانت از حقوق مردمی مظلوم، زندان است. من آماده زندان رفتن هستم.

کد خبر : ۳۱۸۸۳۱