خبرگزاری کار ایران

حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت،معدن و تجارت از حمایت صحا از توسعه و تجهیز آزمایشگاه های مرجع صنعت الکترونیک در کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، « علی وحدت» در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و در بازدید از چند شرکت فعال حوزه صنایع الکترونیک در شهر تبریز با تشریح تسهیلات و خدمات صندوق گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ متغیر ٦ تا ١٨ درصد و صدور ضمانت نامه های معتبر  از جمله مهمترین فعالیت های صندوق صحا به شمار می رود.

وی به محورهای جدید فعالیت صندوق صحا اشاره و تصریح کرد: آموزش یکی از محورهای جدید و مورد تاکید صندوق محسوب می شود به این شکل که شرکت های تولیدی که گروه هایی را جهت آموزش به خارج از کشور اعزام کنند و یا برای آموزش نیروها هزینه کنند، به صورت ارائه تسهیلات مورد حمایت صحا قرار خواهند گرفت.

 وحدت، حمایت از تحقیقات مورد نیاز صنایع محور دیگر فعالیت های صندوق عنوان کرد و گفت: در این زمینه شرکت هایی که به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور سفارش پژوهش های کاربردی دهند، هزینه های آنها به شکل تسهیلات تقبل می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) خاطرنشان کرد: توسعه بازار، شرکت در نمایشگاه ها، اخذ تاییدیه های بین المللی، جوینت شدن شرکت های داخلی با شرکت های خارجی جهت انتقال فناوری به کشور و تولید بدون کارخانه از دیگر حمایت های جدید صندوق صحا به شمار می رود.

وحدت با اشاره به اهمیت راه اندازی آزمایشگاه های مرجع صنعت الکترونیک برای ارزیابی محصولات این بخش از صنعت گفت: جای خوشحالی است که برخی از شرکت های تبریزی فعال در حوزه صنایع الکترونیک اقدام به راه اندازی آزمایشگاه های مرجع در حوزه فعال خود کرده اند. در این راستا صندوق آمادگی این را دارد از توسعه و تجهیز آزمایشگاه های مرجع صنعت الکترونیک کشور حمایت کند.

وی همچنین در نشستی با انجمن تخصصی صنایع برق، الکترونیک و رایانه استان آذربایجان شرقی بر نقش و اهمیت انجمن های صنفی در رشد و توسعه صنایع های تک تاکید کرد و گفت: انتظار ما از این انجمن این است که در ارزیابی ها شرکت های فعال بخش الکترونیک و تعیین اولویت های استان در این حوزه در جهت افزایش تولید و صادرات این بخش از صنعت واحد همکار  صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک باشد.

 محمد علی سلطانی رئیس انجمن تخصصی صنایع برق، الکترونیک و رایانه استان آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه 30 ساله انجمن در صنعت الکترونیک کشور گفت: در طول سالهای گذشته واحدهای فعال این بخش از صنعت استان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از جمله تسهیلات مالی و ضمانت نامه بهره مند شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه هیچ آزمایشگاه مرجع برق و الکترونیک در کشور فعال نیست، گفت: نبود چنین آزمایشگاه هایی باعث شده که کالاهای نامرغوب خارجی بدون اینکه تست و ارزیابی در داخل کشور شوند، وارد بازار مصرف شوند بنابراین حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از راه اندازی، تجهیز و توسعه آزمایشگاه های مرجع می تواند گامی موثر در جهت جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب به کشور شود.

 

 
 
کد خبر : ۳۱۶۶۱۳