خبرگزاری کار ایران

در بازدید معاون حقوقی ونظارت گمرک وهیات همراه از گمرکات استان کرمانشاه مطرح شد:

تلاش گمرک برای توسعه و تسهیل تجارت در مرزهای غربی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۵۶۳

مقدسی ، معاون حقوقی ونظارت گمرک و هیأت همراه از مرزهای تیله کوه ، پرویزخان ، خسروی و اداره کل گمرکات استان کرمانشاه بازدید کردند .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه، معاون حقوقی ونظارت گمرک ایران و هیات همراه در سفر به این استان ابتدا با حضور نماینده مردم شهرستانهای قصرشیرین ، گیلانغرب وسرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان سرپل ذهاب از مرز تیله کوه دراین شهرستان بازدید به عمل آوردند.

معاون حقوقی ونظارت گمرک ایران و هیأت همراه در ادامه ازمرز رسمی پرویزخان بازدید و وضمن دیدار صمیمی با کارکنان این گمرک به بررسی چگونگی روند صادرات کالا ، ترانزیت و.....پرداخت و از نزدیک شرایط فیزیکی این مرز را ملاحظه نمود.

همچنین این هیأت در محل گمرک پرویزخان ودر جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان قصرشیرین ، به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این مرز پرداخت .

بازدید از گمرک خسروی دیگر برنامه کاری معاون حقوقی ونظارت گمرک در روز دوم بود. وی در این بازدید ضمن بازدید از نحوه ارائه خدمات گمرکی به صاحبان کالا و مسافران به بررسی مسایل و مشکلات موجود پرداخت و از نزدیک در جریان فعالیت وروند کاری این گمرک قرار گرفت.

در ادامه معاون حقوقی ونظارت گمرک و هیأت همراه ومدیرکل گمرکات کرمانشاه و مدیران گمرکات خسروی و پرویزخان در جلسه‌ای در محل گمرک خسروی ضمن بیان نکاتی در راستای پیشرفت امورات گمرکات استان ، به بررسی مسائل وبرنامه های لازم در جهت روان سازی ، نظم دهی وتسریع امور این گمرکات با توجه به حجم بالای فعالیت آنها پرداختند.

در این جلسه محسن مصطفائی مدیرکل گمرکات استان گزارشی از وضعیت مرزهای استان و همچنین عملکرد و مسائل و مشکلات گمرکات استان ارائه نمود .

این هیأت در ادامه از کلیه دوائر اداره کل گمرکات استان کرمانشاه بازدید واز نحوه ارائه خدمات و روند و حجم کاری این گمرک بازدید نمود .

همچنین در محل اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی نشستی با حضور ، رئیس اتاق و تعدادی از فعالان اقتصادی( صادرکنندگان وتجار ) استان برگزار گردید و مقدسی مسایل و مشکلات موجود را از زبان آنها جویا شد.

وی در این نشست ضمن تشکر از تلاشگران و فعالان حوزه اقتصادی با اشاره به اینکه گمرک سازمان حاکمیتی است ، اظهار داشت که جهت تغییر وضعیت موجود و ایجاد نظم بهتر درمرز پرویزخان لازم است هماهنگی بیشتری در بین دستگاههای اجرایی صورت پذیرد .

معاون حقوقی ونظارت گمرک ایران در ادامه محصور نبود ن مرزرسمی پرویزخان و همچنین نبود مدیریت یکپارچه و وجود بخشی نگری دراین مرزبا توجه به اینکه هدف همه یکی است را از مشکلات مرز مذکور دانست و خواستار همراهی و کمک دیگر دستگاههای مستقر در مرز وایجاد زیر ساخت های مختلف با همکاری همه شد تا در شرایط مناسب بتوان فعالیت نمود.

ایشان در ادامه سخنان خود با توجه نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و مرز پرویزخان به یکدیگر، ضمن ارائه نکاتی در این خصوص به بیان شرح وظایف گمرک در مرز و منطقه ویژه پرداخت . وی همچنین ایجاد نظم بهتر در مرز پرویزخان برای تردد خودروهای حامل مواد سوختی از داخل سایت پایانه مرزی پرویزخان را خواستار شد.

معاون حقوقی ونظارت گمرک در ادامه در خصوص سامانه جامع امور گمرکی و مزایای آنان مطالبی را بیان کرد و افزود : رویه ترانزیت در گمرکات کشور از اول آبان ماه سال جاری صرفاً با دوراظهاری انجام می‌شود .

همچنین معاون حقوقی ونظارت گمرک ایران وهیأت همراه در پایان سفر دو روزه خود نشستی با دکتر رازانی استاندار کرمانشاه داشت .

در این نشست که با حضورمعاون عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداربرگزار شد ، موضوعات تجاری وگمرکی به ویژه مسائل و مشکلات مرز پرویزخان مطرح شد.

در ادامه با توجه به همجواری منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین با مرز رسمی پرویزخان ، مباحثی در رابطه با شرح وظایف منطقه ویژه و ومرز رسمی وهمچنین محدوده گمرکی در مرز رسمی پرویزخان مطرح گردید .

شایان ذکر است که در این بازدید ، مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته ، مدیر کل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد ، مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت ، مدیرکل دفتر بازبینی و معاون فیزیکی اداره کل حراست گمرک ایران نیز حضور داشتند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز