خبرگزاری کار ایران

نماینده فائو مطرح کرد:

خشکسالی در انتظار ایران / بحران آبی در منطقه خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۲۱۱

با توجه به پیش بینی ها کاهش نزولات آسمانی در سالهای آینده ادامه دارد.

نماینده فائو در گفتگو با ایلنا از نگرانی این سازمان در خصوص بحران آبی در منطقه خاورمیانه خصوصا در ایران خبر داد.

سرج سارکوزی با بیان اینکه در حال حاضر خاورمیانه به لحاظ کمبود آب جزو مناطق بحرانی به حساب می‌آید، گفت: در سالیان گذشته به سبب افزایش قیمت نفت در جهان ،کشورهای نفت خیز این منطقه که 60 درصد از مردم ساکن در خاورمیانه در این مناطق زندگی می‌کنند توانسته اند به توسعه اقتصادی وسیعی برسند و همین امر سبب شده که علاوه بر افزایش جمعیت و احداث مراکز صنعتی منابع آبی کم شود.

وی افزود: با توجه به همین نکته سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد تصمیم گرفته است که ایران را مرکز این بحران اعلام کند و بر همین اساس نمایندگان و کارشناسان این سازمان در ایران برای مطالعات بیشتر مستقر خواهد شد.

نماینده فائو تصریح کرد: اگر مسولین ایران بحران آب را جدی نگیرند امکان به وجود آمدن فاجعه زیست محیطی دور از ذهن نیست و ما بارها نگرانی خود را به مقامات ایران منتقل کرده ایم و بر همین اساس برخی طرح ها در مرحله مطالعه قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی و پیش بینی ها کمبود نزولات آسمانی در ایران ادامه خواهد داشت و بر همین اساس برنامه ریزی برای آینده لازم است.

سارکوزی با بیان پیشرفت قابل ملاحظه ایران در رفع فقر غذایی گفت: اکنون در ایران شاهد کمترین میزان فقر غذایی هستیم که این امر سبب می شود این کشور در نموار جهانی وضعیت خوبی پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز