خبرگزاری کار ایران

زنگنه در دیدار الکساندر نواک:

ایران وارد دوران جدید توسعه صنعت نفت و گاز می‌شود

وزیر نفت در دیدار وزیر انرژی روسیه گفت: با توجه به این که تحریمهای ظالمانه علیه ایران به زودی برداشته می شود ما وارد دوران جدیدی از توسعه صنعت نفت و گاز خواهیم شد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ٢٩ مهر) در دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه به علاقه مندی ایران به توسعه روابط با روسیه اشاره کرد و گفت: ایران و روسیه هر دو دارای منابع عظیم نفت و گاز هستند و حجم زیادی از آن را به بازار صادر می‌کنند که به همین دلیل روابط دو کشور می تواند در حوزه انرژی گسترش پیدا کند.

وی افزود: مذاکرات دو کشور همیشه مفید و موثر بوده و امیدواریم مذاکرات امروز نیز به خصوص در بخش نفت موثر باشد.

نواک: همکاری تجاری و اقتصادی با ایران افزایش می یابد

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز با اشاره به روابط تاریخی دو کشور در گذشته اظهار کرد: در این سفر تعداد زیادی از بزرگترین شرکتهای روسی در بخش نفت و گاز، حمل و نقل و ارتباطات و ... در ایران حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان این که همکاری تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه افزایش پیدا خواهد کرد ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جلسه در گسترش روابط ایران و روسیه موثر باشد.

وزیر انرژی روسیه همچنین به دیدار صبح امروز خود با محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این دیدار دو طرف زمینه های گسترش روابط دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مذاکرات وزیر نفت ایران با وزیر انرژی روسیه دقایقی پیش و پشت درهای بسته در ساختمان مرکزی وزارت نفت آغاز شده است.

کد خبر : ۳۱۵۵۳۳