خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده:

صنعت بدون کیفیت و صادرات مفهومی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۴۷۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گفت: صنعت بدون کیفیت و صادرات مفهوم پیدا نمی کند و از تلاشگران صنایع کشور درخواست کرد تا نظرات و دیدگاههای خود را در رابطه با کمبودها و مشکلات به این وزارتخانه منعکس نمایند.

به گزارش ایلنا از شاتا، محمدرضا نعمت زاده در نشست بررسی موانع و مشکلات فرآوری صادرات صنعت سیم و کابل و مصنوعات مسی و آلومنیومی با حضور دست اندرکاران این بخش، تصریح کرد: فعالانی که در عرصه صنعت به فعالیت می پردازند به عنوان قابل ترین اشخاص محسوب می شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه توسعه صنعت نیازمند نگاهی جهانی است، افزود: لازمه دستیابی به توسعه بیشتر در صنایع مختلف با نگرش به بازار جهانی امکان پذیر است.

نعمت زاده افزود: فعالان صنعت باید با مسائل ریسک پذیری، مالی، نیروی انسانی، بازار و چگونگی خرید و فروش و رقبای داخلی و خارجی آشنایی داشته باشند و ضمن شناسایی دقیق و به موقع، بتوانند از عهده اداره واحد صنعتی خود برآیند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون اصلاح برخی قوانین و مقررات در دستور کار قرار گرفته و دست اندرکاران عرصه صنعت که از نزدیک با کمبودها و مشکلات آشنایی دارند، می توانند مشکلات و نارسایی ها را به این وزارتخانه انتقال دهند.

وی ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع صادرات را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: صنعتگران باید علاوه بر بازار داخل، عرصه جهانی را هم مورد توجه قرار دهند و چنانچه بخواهید به جهش مناسب برسید، لازم است به بازار جهانی نگاه شود و جهانی فکر کرد.

به گفته نعمت زاده، فعالان و برخی شرکتهای صنعت سیم و کابل و مصنوعات مسی و آلومنیومی می توانند برای هم افزایی بیشتر با هم ادغام شوند و ادغام شرکتها در قالب چند برند خاص می تواند در دستیابی به موفقیت و برنامه ریزی مناسب جهت توسعه صادرات موثر باشد.

وی اضافه کرد: تفاهمی با صندوق توسعه ملی به منظور توسعه صنعت و ارائه تسهیلات ارزی صورت گرفته که انتظار می رود در کنار کاهش نرخ کارمزد بانکی که در حال پیگیری است، به توسعه بیشتر صنایع و پیشبرد اهداف اقتصادی کشور کمک شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در همایش بین المللی سیاستهای صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال افزود: دولت یازدهم در بخش اقتصاد به دنبال ایجاد ثبات و آرامش، بازارهای متنوع اقتصادی، برداشتن موانع موثر در برابر تولید و صادرات غیرنفتی است.

وی تصریح کرد: امروز دورانی است که از فضای سودآور فعالیت اقتصادی در ایران، کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکایی و دیگر نقاط جهان برای همکاری استقبال می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز