خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مطرح کرد:

پایین بودن تعرفه‌ها مهمترین مشکل بخش آب و فاضلاب کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۱۴۳

جانباز گفت: هدف ما در مهندسی فاضلاب خود گردان کردن پروژه ها بود که برای رسیدن به این هدف باید تعرفه‌های تکلیفی آب تغییر کند اما تاکنون این هدف محقق نشده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا جانباز در مراسم امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب که بین وزارت نیرو و بخش خصوصی در حال انجام است با بیان اینکه ما برای استمرار در قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اقدام به بازنگری در قراردادها کردیم اظهار داشت: ما در این خصوص آثار خوبی بر قانون الحاق به جا گذاشتیم که یکی از دستاوردهای ما دائمی شدن خرید تضمینی آب بوده است.

وی ادامه داد: همچنین واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی تسهیل شد که این تکلیف قانونی را نمایندگان مجلس تصویب کردند که بر اساس آن پروژه‌های فاضلاب از طریق پساب‌ها تکمیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف ما در مهندسی فاضلاب خود گردان کردن پروژه ها بود که برای رسیدن به این هدف باید تعرفه‌های تکلیفی  آب تغییر کند اما تاکنون این هدف محقق نشده و مشکلاتی را  به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط یک سوم قیمت تمام شده آب از محل تعرفه‌ها اخذ می‌شود لذا در گام اول باید در جهت قانونی کردن افزایش تعرفه‌ها حرکت کنیم.

وی مشکلات استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی را از دیگر معضلات سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب کشور برشمرد وخواستار این شد جلسات با مدیر صندوق استمرار یافته و در برنامه ششم و همچنین بودجه 95 پیشنهاد کمک به سرمایه‌گذاران داده شود.

جانباز خاطرنشان کرد:در حال حاضر تعدادی از پروژه‌ها به علت عدم تعامل بانک‌ها و صندوق توسعه ملی دچار رکود شده‌اند که نیاز به بررسی و اصلاح دارند.

وی همچنین ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران را نیزاز دیگر مشکلات صنعت آب کشور برشمرد و گفت: در تمام دنیاجهت حمایت از سرمایه‌گذاران از تسهیلات با بهره کم استفاده می‌شود که کمک می‌کند سرمایه‌گذاران بخش آب و فاضلاب بتوانند از این تسهیلات بهره ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز