خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک؛

عزم جدی برای مبارزه با قاچاق وجود ندارد

نبود عزم جدی در بین مسولان دولتی برای مبارزه در قاچاق کالا به خصوص پوشاک مهمترین مشکل این صنف است.

ابوالحسین آقا شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه قاچاق کالا سبب از بین رفتن صنایع داخلی شده است گفت:متاسفانه در بین مسولان ما عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد و فقط این امر در حد شعار مانده است و همین سبب شده که اکثر تولید کننده های این صنف عطای تولید را به لقایش ببخشند و یا شغل خود را عوض کنند و یا اینکه بروند دنبال واردات پوشاک های چینی و بی کیفیت، بهترین شاهد این ادعا وضعیت امروز کارگاه های تولیدی ما است.

وی افزود:قاچاق کالا چنان ضربه ای به اقتصاد کشور زده است که من می توانم با جرات بگویم بیشتر افرادی که الان در سطح شهر تهران با موتور مسافر کشی می کنند کارگر های مراکز تولیدی بودند که الان به دلیل بیکاری مجبور شدند ب این شغل روی بیاورند.

رئیس اتحادیه پوشاک از لزوم فرهنگ سازی در بین همه اقشار جامعه برای استفاده از کالای ملی تاکید کرد و گفت:اگر وزرای ما و مقامات بلند پایه از پوشاک ایرانی و ساخت داخل استفاده کنند آن وقت نیروهای زیر دست نیز حتی برای خوشایند مقام بالاتر خود هم شده پوشاک ایرانی مصرف می کنند اما متاسفانه این امر در بین مقامات ما وجود ندارد.

آقا شیرازی تصریح کرد:متاسفانه در بین مردم نیز فرهنگ استفاده و اولویت دادن به کالای داخلی به شدت کاهش یافته و همکاران ما بارها دیده اند که به طور مثال مشتری یک دست کت و شلوار و یا پیراهن خوب را که پسند کرده است فقط به دلیل اینکه مارک خارجی ندارد نخریده است.

وی افزود:در دولت قبل وزیر بازرگانی همه روسای اتحادیه ها را دعوت کرد و بعد از مراسم کیف هایی به رسم یادگاری به شرکت کنندگان در جلسه داد، نکته جالب این بود که آن کیف ها همه چینی بودند.

آقا شیرازی بهترین راه مقابله با قاچاق کالا را برخورد از مبادی دانست وگفت:سیستم نظارتی دولت بسیار قوی است و بعید است که این دولت نتواند این حجم از کالای قاچاق را که در بازار وجود دارد را کنترل کند،بهترین روش برخورد نیز کنترل مبادی ورود کالا همچون بندرها و مرزهای زمینی است در آن صورت است که حجم ورود کالی قاچاق کم می شود.

کد خبر : ۳۰۵۸۹۱