خبرگزاری کار ایران

آمادگی ایران برای سرمایه گذاری مشترک در اراضی کشاورزی اوکراین

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۳۹۳

تبادل تکنولوژی، ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید دراراضی کشاورزی اوکراین و توسعه صادرات محصولات کشاورزی سیاست ها و محورهای توسعه همکاری های کشاورزی ایران با اوکراین است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی ، هومن فتحی، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهادکشاورزی که نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در امور اوکراین نیز است در حاشیه دیدار هیات تجاری اوکراین با مقامات و فعالان به بخش کشاورزی ایران، گفت: ما معتقدیم اگر بتوانیم فعالان اقتصادی دو کشور را به هم نزدیک کنیم، روابط اقتصادی و فنی نیز تقویت خواهد شد.

وی افزود: نشست امروز طرف‌های اوکرانی و ایران نشان دهنده اشتیاق دوکشور برای سرمایه گذاری های مشترک در تولیدات کشاورزی است.

فتحی بااشاره به اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اوکراین اظهار داشت: پس از 11 سال وقفه ،کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با ریاست محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در آذرماه امسال در تهران برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این کمسیون مشترک اقتصادی، برای تمام بخش های اقتصادی دو کشور تصمیم گیری می شود.

فتحی ابراز امیدواری کرد که برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اوکراین به توسعه همه جانبه روابط اقتصادی دو کشور بی‌انجامد.

وی گفت: تولید مشترک محصولات کشاورزی، تبادل اسناد پایه در خصوص قرنطینه دامی و گیاهی از محورهای مذاکرات در حوزه کشاورزی خواهد بود ضمن آن که موضوعاتی در حوزه صنعت، خدمات، بانکداری، نفت و گاز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز