خبرگزاری کار ایران

ستاری در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی نقش زنان در توسعه پایدار:

رشد اقتصاد دانش بنیان وابسته به استفاده صحیح از نیروی انسانی است

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۳۶۵

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید کرد: اقتصاد دانش بنیان ریشه در نیروی انسانی دارد و برای تحول باید برخی زیرساخت ها را تغییر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر «سورنا ستاری» در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی نقش زنان در توسعه پایدار گفت: ضعف ما این است که در اقتصادمان نیروی انسانی را نمی بینیم در حالی که اقتصاد رو به جلو و دانش بنیان پایه در نیروی انسانی تحصیلکرده دارد. ما در اقتصاد نفتی، اشتغال را استخدام تعریف می کنیم و برای پیشرفت باید این زیرساخت ها را عوض کرد. زنان تحصیلکرده زیادی در کشور ما وجود دارد که باید از ظرفیت آن ها بهره ببریم.

وی گفت: وجود چهار و نیم میلیون دانشجو و  35 میلیون نفر در رده سنی بین 20 تا 40 سال در کشور نشان از ظرفیت بالا برای پیشرفت است و زنان در این میان می توانند نقش زیادی بر عهده بگیرند. ذکر این نکته لازم است که بین 16 تا 17 درصد شرکت های دانش بنیان فعال در کشور توسط مدیران عامل یا اعضای هیئت مدیره خانم اداره می شوند.

معاون رئیس جمهور افزود: یکی از حوزه هایی که می تواند محل رشد بانوان کارآفرین باشد، حوزه ICT یا فضای مجازی است. نفوذ ICT باعث کاهش هزینه ها شد و مزیت این حوزه این است که زن و مرد نمی شناسد و همه به خصوص بانوان می توانند در ان فعال باشند. راه اندازی کسب و کار در فضای مجازی نیاز به سرمایه زیادی ندارد و نمونه های موفق آن در جامعه ما وجود دارد. دیگر مزیت این حوزه آن است برای راه اندازی کسب و کار در آن نیازی به امکانات فراوان نیز نیست و می توان در آن رشد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز