خبرگزاری کار ایران

در ماه گذشته میلادی؛

تولید نفت ایران به 3 میلیون و 180 هزار بشکه در روز رسید

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۳۶۱

گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک از افزایش روزانه ٥٠ هزار بشکه ای تولید نفت خام ایران در ماه اوت و رسیدن آن به مجموع روزانه سه میلیون و ١٨٠ هزار بشکه حکایت می کند.

به گزارش ایلنا، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماه سپتامبر خود، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سبد نفتی اوپک را برای ماه اوت ٤٦ دلار و ٢٥ سنت برای هر بشکه اعلام کرد. این در حالی است که قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئیه، ٥٤ دلار و ٨٦ سنت برای هر بشکه بود.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در بازه زمانی ژانویه - اوت سال ٢٠١٥ میلادی ٥٣ دلار و ٢٩ سنت برای هر بشکه بوده است، در حالی که میانگین این رقم در کل سال ٢٠١٤، ١٠٤ دلار و ٨٥ سنت برای هر بشکه بود.

میانگین قیمت سبد نفتی اوپک در ماه اوت با هشت دلار و ٧٣ سنت کاهش نسبت به رقم ٥٤ دلار و ١٩ سنتی ماه ژوئیه، به ٤٥ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشکه رسید.

برپایه تازه ترین برآورد ماهانه اوپک، میانگین نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ماه اوت با ٩ دلار و ٨٢ سنت کاهش به ٤٦ دلار و ٧٢ سنت برای هر بشکه رسید، این رقم در ماه ژوئیه ٥٦ دلار و ٥٤٩ سنت برای هر بشکه بود.

در همین حال میانگین نفت خام دابلیو.تی.آی آمریکا با هشت دلار و ٤٠ سنت کاهش از رقم ٥١ دلار و ١٧ سنت برای هر بشکه در ماه ژوئیه به ٤٢ دلار و ٧٧ سنت برای هر بشکه در ماه اوت رسید.

تازه ترین ارزیابی دبیرخانه اوپک نشان می دهد که میانگین نفت خام شاخص دوبی در ماه اوت ٤٧ دلار و ٨٧ سنت برای هر بشکه بوده که این رقم نسبت به ماه ژوئیه هشت دلار و ٢٨ سنت افت نشان می دهد.

براساس تازه ترین برآورد ماهانه اوپک به نقل از منابع ثانویه، تولید نفت خام ١٢ عضو اوپک در ماه اوت گذشته به ٣١ میلیون و ٤٤ هزار بشکه در روز رسید که این مقدار در مقایسه با ماه ژوئیه، روزانه ١٣ هزار و ٢٠٠ بشکه رشد نشان می دهد.

برپایه گزارش منابع ثانویه در دوره مورد بررسی، تولید نفت همه اعضای اوپک به جز آنگولا، عراق، لیبی و ونزوئلا با افزایش روبرو بوده است.

این گزارش می افزاید: آنگولا و عراق در ماه اوت بیشترین کاهش تولید را در میان کشورهای عضو اوپک داشته اند، تولید روزانه نفت خام این دو کشور عضو اوپک به ترتیب با ٣٥ هزار بشکه و ٨٦ هزار بشکه کاهش روبرو بوده است.

تولید نفت خام ١١ عضو اوپک بدون احتساب تولید نفت خام عراق، در ماه اوت به طور میانگین روزانه ٢٧ میلیون و ٤٨٢ هزار بشکه بوده که در مقایسه با ماه ژوئیه ٩٩ هزار و ٢٠٠ بشکه افزایش داشت.

افت تولید آن دسته از اعضای اوپک که تولید آنها در ماه اوت با افت روبرو بوده است، بسیار ناچیز بود، در دوره مورد بررسی آنگولا تنها با ٣٥ هزار بشکه، عراق روزانه ٨٦ هزار بشکه، لیبی ٩ هزار و ٢٠٠ بشکه و ونزوئلا چهار هزار و ٦٠٠ بشکه کاهش تولید روبرو بوده اند.

عربستان سعودی در گزارش مستقیم خود به دبیرخانه اوپک آورده که تولید نفت این کشور در ماه اوت به ١٠ میلیون و ٢٦٥ هزار بشکه در روز رسید که این رقم در مقایسه با ما ژوئیه، روزانه ٩٦ هزار و ٥٠٠ بشکه کاهش نشان می دهد.

در همین حال گزارش مستقیم عراق به دبیرخانه اوپک نشان می دهد که تولید نفت خام این کشور در ماه اوت با ٤٢ هزار بشکه رشد به سه میلیون و ٧٦٠ هزار بشکه رسیده است.

گزارش منابع ثانویه اوپک مدعی است که تولید نفت خام ایران در ماه اوت با چهار هزار بشکه رشد به ٢ میلیون و ٨٥٧ هزار بشکه رسید. این در حالی است که گزارش مستقیم وزارت نفت ایران به دبیرخانه اوپک از افزایش روزانه ٥٠ هزار بشکه ای تولید نفت خام این کشور در ماه اوت و رسیدن آن به مجموع روزانه سه میلیون و ١٨٠ هزار بشکه حکایت می کند.

بنابر گزارش منابع ثانویه اوپک، تولید نفت خام عراق در ماه اوت با کاهش روزانه ٨٦ هزار بشکه به روزانه چهار میلیون و ٦٢ هزار بشکه رسیده است، در حالی گزارش مستقیم این کشور به دبیرخانه اوپک از تولید روزانه سه میلیون و ٧٦٠ هزار بشکه ای حکایت دارد که این رقم در مقایسه با ماه ژوئیه روزانه ٤٢ هزار بشکه رشد نشان می دهد.

بنابر گزارش منابع ثانویه اوپک، تولید نفت خام لیبی در ماه اوت با کاهش روزانه ٩ هزار و ٢٠٠ بشکه به روزانه ٣٨٥ هزار بشکه رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز