خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر رفاه کار و تامین اجتماعی در امور تعاونی ها؛

اقتصاد مقاومتی در تعاونی‌ها نمایان می‌شود

کلانتری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی تعاونی ها را نماد اجرای اقتصاد مقاومتی دانست.

کلانتری در گفتگو با ایلنا با اشاره به برپایی  نمایشگاه توانمندی های تعاون گفت: در دولت قبل هیچ اهمیتی به تعاونی‌ها داده نمی شد و از ظرفیت‌های این بخش خصوصی کشور غافل شده بودند اما در دولت تدبیر و امید با درک اهمیت و نقش بالای این تعاونی‌ها فعالیت‌هایی صورت گرفت که همین برگزاری نمایشگاه آنهم بعد از 14 سال نشان از عزم جدی دولت در این خصوص دارد.

وی افزود: همانطور که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کردند در برنامه ششم توسعه، نقش تعاونی‌ها پر رنگ شده است و سهم تعاون از اقتصاد کشور در این برنامه به 15 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر تصریح کرد: رسیدن به این سهم از اقتصاد ملی هدفی بلند و متعالی در زمان پنج ساله است و چون تعاونی‌ها علاقه‌مند به رسیدن به این سهم پیش‌بینی شده در فاصله زمانی کمتری هستند باید تلاش کنیم این مهم محقق شود.

کلانتری افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات تعاونی‌ها کمبود نقدینگی و عدم آشنایی آنها با نحوه گرفتن تسهیلات بانکی است که سعی داریم در این خصوص مشاوره ها و اطلاع رسانی های دقیقی را به مدیران تعاونی‌ها ارائه دهیم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی تعاونی‌ها ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده با توجه به ظرفیت و تعداد بالای تعاونی‌ها، این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران ایجاد شود. 

کد خبر : ۳۰۳۷۶۹