خبرگزاری کار ایران

آخرین گزارش ها از بازار تلفن همراه در دنیا منتشر شد:

افزایش سهم 24 و 14 درصدی سامسونگ و اپل

بر طبق آخرین آمار ارائه شده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تلفن های هوشمند سامسونگ با فاصله 10 درصدی توانست رقیب قدرتمند خود را پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از العربیه؛دو شرکت بزرگ تولید تلفن همراه نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته با افزایش فروش مواجهه بودند.

موسسه گارنر در گزارش خود میزان افزایش فروش اپل نسبت به سال گذشته را 36 درصد  و سامسونگ را 5.3 درصد اعلام کرده است.

اما در ابتدای سال جاری میلادی سامسونگ توانست از اپل پیشی بگیرد که مهمترین علت آن را می توان در عرضه گوشی های گالکسی S6 دانست.

در حالی که هنوز اپل مدل جدید گوشی خود را به بازار ارائه نداده است سامسونگ با فروش گوشی های نسل جدید خود که مهمترین ویژگی آن از نظر مشتریان شارژر وایرلس آن است بازار ها را در تسخیر خود در آورد.

اما با این وجود بازار چین از سامسونگ به سمت اپل تغییر ذائقه داده است به طوریکه فروش تلفن های همراه این شرکت در چین 62 درصد افزایش داشته است.

بازار چین یکی از اصلی ترین بازارهای جهانی تلفن همراه است و شرکت های هواوی و ایسومای چین بعد از سامسونگ و اپل در رتبه های بعدی قرار دارند.

موسسه گارنر در ادامه گزارش خود به رکود اقتصادی در چین اشاره می کند که بر بازار گوشی های همراه نیز اثر گذاشته است و برای اولین بار از زمان ارائه تلفن های همراه هوشمند فروش این مدل از گوشی ها با کاهش 6 درصدی روبرو بوده است.

 

کد خبر : ۲۹۹۲۲۱