خبرگزاری کار ایران

مهدی کمالی در گفت‌وگو با ایلنا:

قدرت دولت برای برخورد با یک موسسه مالی و اعتباری کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۸۴۲

یک کارشناس اقتصادی گفت: وقتی دولت نمی‌تواند از پس یک موسسه مالی و اعتباری غیر مجاز برآید باید از قدرتی فراتر از خود بهره گیرد.

مهدی کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص برخورد با یک موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز که وابسته به قدرت و ثروت است، گفت: در کشور های توسعه یافته نمی‌توان تصور کرد که یک دولت قادر به برخورد و بستن یک موسسه مالی و اعتباری غیر مجاز نباشد اما در کشوری همانند ایران که گفته می‌شود در حال توسعه هستیم این قبیل موسسات با در اختیار داشتن قدرت و ثروت های بسیار حرف شنوی از دولت ندارند و به فعالیت های خود ادامه می‌دهند.

وی بیان داشت: قدرت دولت‌ها باید به اندازه‌ای باشد که تمامی نهادها از آن حرف شنوی داشته باشند و نه اینکه یک موسسه به خودی خود فعالیت هایش را دنبال کند و به دستورات دولت بی‌توجه باشد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در ابتدای فعالیت دولت همایش مبارزه با فساد برگزار شد و براساس آن، در روز پایانی همایش بیان داشتند که در خصوص مبارزه با تخلفات و فساد فراقوه‌ای عمل خواهند کرد اما همان طور که می‌بینیم هیچ اقدامی نتوانسته اند انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است با فساد و تخلفات مبارزه شود ابتدا باید دانه درشت ها را محاکمه و به فعالیت آنان پایان داد و نه اینکه با برخورد با چند دستگاه و افراد سطح پایین بگوییم در حال مبارزه با فساد در اقتصاد ایران هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز