خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اوپک اعلام کرد:

بازار افزایش تولید ایران را هضم می‌کند/ تولید خود را کاهش نخواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۱۷۸

دبیر کل اوپک اعلام کرد به رغم کاهش قیمت ها اما تولید کشورهای عضو این سازمان همچنان ثابت خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از الجزیره ؛ عبدالله بدری در دیدار با وزیر انرژی روسیه گفت:این سازمان هیچ برنامه ای برای کاهش تولید خود ندارد.

وی که به منظور گسترش همکاری های نفتی بین اوپک و روسیه به مسکو سفر کرده بود در نشست خبری مشترک خود با الکساندر نواک گفت:اوپک قصد دارد با همکاری روسیه در سال آینده میلادی سیاست هایی را اتخاذ کند تا به ثبات بازار کمک کند.

وی در این نشست به حضور ایران در بازار اشاره کرد و گفت فکر نمی کند افزایش تولید ایران سبب شود که بازار به طور قابل توجهی تغییر کند زیرا انتظار می رود میزان افزایش درخواست بازار با افزایش تولید ایران یکسان باشد.

الکساندر نواک نیز در این نشست گفت: انتظار می رود در سال آینده میزان درخواست جهانی نفت 1 میلیون و 300 هزار بشکه افزایش پیدا کند.

اوپک در حال حاضر با تولید 30 میلیون بشکه نفت در روز تامین کننده یک سوم نفت جهان است و روسیه نیز بزرگترین تولید کننده نفت خارج از سازمان اوپک است.

هفته گذشته بعد از آنکه آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر استراتژیک نفت و بنزین خود به بالاترین میزان خود رسیده است قیمت ها شروع به افت کرد.

به طوریکه در آخرین روز کاری هفته قیمت نفت خام برنت به 53 دلار و 53 سنت رسید و قیمت نفت آمریکا 48 دلار و 7 سنت معامله شد.

این کاهش قیمت در 5 ماه اخیر بی سابقه بوده است.

در ماه جاری قیمت نفت خام تحت تاثیر مازاد عرضه و امضای توافق نامه هسته ای بین ایران و 5 قدرت جهانی 15 درصد کاهش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز