خبرگزاری کار ایران

مبدل کاتالیزوری ساخت داخل می شود

کد خبر : ۲۹۴۱۶۷

قرارداد حمایت فنی و انتقال فناوری تولید مبدل کاتالیست خودرو با هدف حفظ و توسعه محیط زیست، میان گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران (یاپکو) و شرکت اروپایی دینکس اکوکت به امضای مدیران دو شرکت رسید.

به گزارش ایلنا بر اساس این قرارداد، شرکت دینکس اکوکت ، فناوری تولید مبدل کاتالیست خودرو را در اختیار شرکت قطعات  اتومبیل قرارداده و تا اواخر امسال، کارخانه ای برای همین منظور ایجاد خواهد شد.

مهدی مونسان مدیرعامل شرکت قطعات اتومبیل ایران در این باره گفت: مبدل کاتالیست خودرو تولیدی در چارچوب این قرارداد، استانداردهای یورو4 و یورو5 را تامین می کند و فناوری ای. او. بی. دی. را نیز به همراه دارد.

وی گفت: خط تولید کاتالیست که بر اساس این قرارداد از سوی شرکت اروپایی در اختیار شرکت قطعات اتومبیل ایران قرارداده می شود، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون کاتالیست را دارا است و در چارچوب همین قرارداد، دانش فنی استاندارد آلایندگی یورو5 تا سال 2016 به طور کامل به ایران منتقل می شود. شریک اروپایی همکاری برای تحقق استانداردهای بالاتر را نیز تضمین میکند.

وی یادآور شد: شرکت دینکس اکوکت در سال های 2000 تا 2004 تامین کاتالیست محصولات ایران خودرو را بر عهده داشته که به دلایل تجاری این همکاری متوقف شد. اما با توجه به انعطاف پذیری دینکس، این بار قرارداد تولید داخل با این شرکت بسته شد.

مدیرعامل گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، بومی سازی تولید کاتالیست را از الزامات این قرارداد ذکر کرد و گفت: تولید کاتالیست در داخل کشور، سالانه حدود پنج میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی دارد.

مونسان، سطح بالای فناوری را از ویژگی های کارخانه تولید کاتالیست عنوان کردو افزود: سرمایه گذاری مورد نیاز برای این کار، پنج میلیارد تومان و سه و نیم میلیون یورو است و به دلیل ربوتیک بودن خطوط، تعداد نیروی انسانی 24 نفر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز