خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندرود خبر داد:

63 میلیارد تومان خسارت سیل اخیر در بخش کشاورزی

نماینده مردم ساری و میاندرود گفت: در حوادث طبیعی که در بخش کشاورزی و برای کشاورزان به وقوع پیوسته؛ هیچ حمایتی از قشر مولد و زحمتکش انجام نشده است، سیلاب و طوفان اخیر هم خساراتی به این بخش وارد کرده است که تا کنون حمایتی نشده است.

محمد شجاعی‌کیاسری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طوفان و سیل اخیر و خسارات وارد شده به بخش کشاورزی در استان مازندران گفت: متاسفانه این چندمین سیلابی است که در استان مازندران به وقوع پیوسته؛ همانطور که سیلاب گذشته دامن مردم را گرفت و سبب خسارات فراوانی به کشاورزان و دامداران شد.

وی افزود:خسارات سنگینی به مردم وارد شده است، با توجه به اینکه فصل برداشت برنج است و کشاورزان در صدد برداشت حاصل زحمات خود هستند که متاسفانه به این بلای آسمانی دچار شدند.

شجاعی کیاسری تاکید کرد: بسیاری از کشاورزان از بانک‌ها، وام‌های مضاربه‌ای دریافت کردند و با توجه به اینکه در چند روز آینده سررسید این وام‌ها فرامی‌رسد همین امر بر مشکلات آنها افزوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به سختی‌هایی که کشاورزان متحمل شدند از رفتار مقامات دولتی اظهار گلایه کرد و گفت: کشاورزان آسیب‌دیده ما از این مسئله ناراحت هستند که با توجه به بلای پیش آمده چرا هیچ کدام از مقامات دولتی از سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها حتی به آنها سر نزده‌اند و جویای مشکلات آنها نشده اند.

وی در خصوص میزان خسارات وارد شده به اراضی کشاورزی گفت: برآورد ما این است که نزدیک 63 میلیارد تومان به مردم خسارت وارد شده است.

شجاعی کیاسری تصریح کرد: نمایندگان استان رایزنی و کارهای ابتدایی را برای حل مشکل مردم سیل‌زده و کشاورزان آغاز کرده‌اند؛ اما مقامات دولتی نیز باید پیش از ما اقدامات لازم و ابتدایی را شروع کنند و  حداقل با حضورشان باعث دلگرمی کشاورزان آسیب‌دیده شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تلفات انسانی گفت: دراین مورد هنوز نمی‌توان اظهار نظر دقیق کرد اما به نظر می‌رسد 20 نفر در استان مازندران دراین حادثه کشته شدند.

 

کد خبر : ۲۹۲۵۲۶