خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم چالوس و نوشهر در گفت‌وگو با ایلنا:

سازمان هواشناسی کم کاری کرد/ آزادراه تهران- شمال تا کمر زیر گل است

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۹۵۳

نماینده مردم چالوس و نوشهر با بیان اینکه رودخانه چالوس شن و ماسه ای نداشت که برداشت از آن به سیل شدت دهد،‌ گفت: سازمان هواشناسی باید حداقل 72 ساعت قبل از بارش های شدید، نسبت به احتمال وقوع سیل هشدار می داد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه  برداشت شن و ماسه از رودخانه ها به سیل چند روز گذشته محور چالوس شدت بخشیده است اظهارنظری غلط و غیر کارشناسانه است، ‌اظهار کرد: این رودخانه آنقدر شن و ماسه ندارد که بتوان چندین بار از آن برداشت کرد و شدت سیل اخیر ارتباطی با برداشت های متعدد ندارد و این ادعاها جوسازی عده ای است که هیچ تخصصی هم در این زمینه ندارند.

وی افزود:‌ اما این موضوع که کارخانه های بالادست این رودخانه و برداشت از معادن کوهی باعث آلودگی آب رودخانه شده کاملا درست است که تبعات بسیار زیادی هم خواهد داشت اتفاقا این رودخانه لایروبی نشده بود و یکی از دلایلی که رسوب بر روی جاده ها پس از جاری شدن سیل بسیار زیاد بود،‌ لایروبی نشدن رودخانه بود.

لاشکی با اشاره به ساخت پل های سلیقه ای و غیر فنی در مسیر رودخانه،گفت: اغلب پل های موجود در این رودخانه سلیقه ای ساخته شده اند و هیچ مشخصات فنی ندارند و همین پل ها باعث طغیان رودخانه و بالا آمدن آب شدند و باید نظارت بیشتری بر ساخت پل ها می شد که در این حوزه عملکرد خوبی نداشتیم .

نماینده مردم نوشهر و چالوس تاکید کرد: معتقدم کم کاری سازمان هواشناسی سهم عمده ای در این حجم خسارت های مالی و جانی به بار آمده سیل چند روز گذشته دارد و قطعا این تغییر جوی قابل پیش بینی بود.

لاشکی با بیان اینکه وظیفه سازمان هواشناسی هشدار قبل از وقوع چنین حوادث طبیعی است،‌ گفت: سازمان هواشناسی حداقل باید 72 ساعت قبل از این تغییر ناگهانی شرایط جوی هشدارهای لازم را به سازمان های مختلف می داد اما فقط شب قبل از وقوع سیل درباره بارش باران شدید اطلاع رسانی کرد.

وی با بیان اینکه رقم خسارت وارد آمده قابل توجه و بسیار زیاد است،‌ گفت:‌ هنوز رقم نهایی برآورده نشده است اما بسیاری از تاسیسات زیربنایی در اثر این سیل نابود شده اند و علاوه بر خسارت های جانی به واحدهای تجاری و خدماتی بسیاری آسیب های جدی وارد امده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیان اینکه در حال حاضر قطعه چهار آزادراه تهران- شمال تا کمر زیر گل و لای است،‌ اظهار کرد:‌متاسفانه قطعه چهار که چند روز بیشتر زیر بار ترافیک نرفته بود؛ پس از وقوع سیل گل و لای زیادی بر روی این جاده نشست و باز هم مسدود شد.

لاشکی با بیان اینکه در یک سال گذشته وزارت راه و شهرسازی 40 میلیارد تومان برای این قطعه هزینه کرده است، گفت: معتقدم با وجود این هزینه ها، نقایص فنی این جاده هنوز اصلاح نشده است.

وی با اشاره به افتتاح ناقص این قطعه در دولت دهم،‌ گفت: هرچند دولت دهم این قطعه را پیش از ساخت به طور کامل افتتاح رد اما معتقدم مسائل فنی نه سیاسی است و نه به دولت ها ربط دارد.

لاشکی افزود:‌دولت باید متعهد و متخصص باشد، دولت ها تغییر کردند اما مگر پیمانکار این قطعه هم تغییر کرده است در دولت دهم هم بنیاد مستضعفان پیمانکار این قطعه بود در این دولت هم هنوز بنیاد پیمانکار این قطعه است.

نماینده مردم چالوس و نوشهر با بیان اینکه امیدوارم وزیر راه و شهرسازی به وعده های خود متعهد باشد، گفت: طبق وعده آخوندی قطعه یک آزادراه تهران- شمال باید آبان ماه سال 95 به بهره برداری برسد.

وی همچنین درباره خسارت های ناشی از وقوع سیب در قطعه سوم آزادراه تهران- شمال، اظهار کرد: قطعه سوم پیشرفت فیزیکی ای نداشته که سیل بخواهد اسیبی به آن وارد کند،‌ اظهارات مطرح شده در این باره کاملا غلط است.             

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز