خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

مطالبات وزارت نیرو از وزارت دفاع تا شهرداری‌ها/ 25 هزار میلیارد بدهی به بخش خصوصی؛ 4 هزار میلیارد طلب از دولتی‌ها

دائمی؛ میزان مطالبات و بدهی‌های وزارت نیرو را به ترتیب 4 و 25 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

علیرضا دائمی (معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره بدهی و مطالبات وزارت نیرو به دیگر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها گفت: ما به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر بدهی نداریم بلکه بیشتر از دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر مطالبه داریم.

وی افزود: ما به خاطر تامین آب و برق از آموزش پرورش تا وزارت دفاع، صنعت، معدن و تجارت و شهرداری‌ها که به دلیل کمبود منابع پرداخت نشده؛ از این مراکز طلبکاریم.

دائمی در ادامه با اشاره به بدهکاری‌های وزارتخانه نیز تصریح کرد: ما در صنعت برق به پیمانکاران، بانک‌ها و تولیدکنندگان بخش خصوصی بدهی داریم که امیدواریم با اصلاح تعرفه‌ها یا پرداخت مابه‌التفاوتی که توسط دولت صورت خواهد گرفت بدهی‌ها صفر شود که البته خوشبختانه مسیر این کار در حال طی شدن است.

وی اظهار داشت: در صنعت برق به تنهایی 25 هزار میلیارد تومان بدهکاریم که بخشی از آن مربوط به واحدهای نیروگاهی واگذار شده در قالب اصل 44 قانون اساسی است که بدهی‌ها در وزارت نیرو باقی مانده است.

این مقام مسئول میزان مطالبات وزارتخانه متبوعش از دیگر وزارتخانه‌ها را نیز  4 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین درخصوص بدهکاری به وزارت نفت گفت: وزارت نفت تامین‌کننده سوخت نیروگاه‌هاست که براساس قانون هدفمندی این مبالغ پرداخت و از حساب شرکت توانیر برداشته می‌شود.

کد خبر : ۲۹۱۶۶۱