خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت وگو با ایلنا:‌

اطلاعات دقیق طوفان را در اختیار نداشتیم/ شرایط فرودگاه‌های کشور عادی است

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه طوفان روز گذشته غافل گیرکننده بود،‌ گفت:‌ اختلال پیش آمده در برنامه پروازها جدی نبود و پس از وقوع طوفان به سرعت کنترل شد.

ابراهیم شوشتری در گفت وگو با ایلنا با اشاره به چند پروازی که دچار اختلال شدند، گفت:‌2 پرواز داخلی که قرار بود در مهرآباد فرود آیند در فرودگاه حضرت امام نشستند و دو پرواز هم که مقصدشان فرودگاه مهرآباد بود در فرودگاه اصفهان فرود آمدند.

وی تاکید کرد: دید خلبان ها در این شرایط کمتر از 50 متر بود و سرعت باد 80 کیلومتر در ساعت؛ هر چند تاخیراتی در نشست و برخاست پروازها به وجود امد اما تمام این اقدامات و نشست و برخاست های برنامه ریزی نشده در راستای حفظ ایمنی سرنشینان و مسافران این پروازها بود.

شوشتری در پاسخ به این سوال که چرا سازمان هواشناسی گزارش های پیش بینی وقوع چنین شرایط جوی را در اختیار فرودگاه ها نمی گذارد،‌ گفت:‌ همانطور که گفتم طوفان روز گذشته غافلگیر کننده بود شاید سازمان هواشناسی پیش بینی از شرایط جوی به وجود امده داشته اما این اطلاعات را که سرعت باد در چه ساعتی به مهرآباد می رسد،‌در اختیار مسئولان فرودگاهی نبود.  

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط تمام فرودگاه های کشور و فرودگاه های تهران به حالت عادی برگشته است.      

کد خبر : ۲۹۱۴۴۶