خبرگزاری کار ایران

بیش از یک هزار میلیارد ریال معامله در بازارهای فرابورس انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۲۴۰

با افزایش 22 واحدی شاخص فرابورس در روز جاری (دوشنبه)بالغ بر یک هزار و 6 میلیارد ریال معامله در فرابورس ایران انجام شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات امروز 22 تیر ماه، 296 میلیون و 930 هزار ورقه بهادار در 35 هزار و 735 نوبت دست به دست شد و ارزش آن به یک هزار و 6 میلیارد و 590 میلیون ریال رسید.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله 64 میلیون و 190 هزار سهم به ارزش 118 میلیارد و 850 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد.

امروز آیفکس با رشد 21.9 واحدی به 822.29 واحد رسید و سهام شرکت های پتروشیمی مارون، هلدینگ خاورمیانه و پالایش نفت تهران بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

در جریان معاملات روز جاری، بیشترین افزایش قیمت مربوط به سهام شرکت های پالایش نفت شیراز، زرین معدن آسیا و سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان بود و در سوی دیگر بازار هم شرکت های معادن مس، پتروشیمی لاوان و حق تقدم سرمایه گذاری مسکن شمال غرب با بیشترین کاهش قیمت سهام مواجه شدند.

بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد معامله 14 هزار ورقه اجاره سه ماهه مسکن در روز جاری بود و بیشترین حجم معاملات صندوق های قابل معامله(ETF) هم به صندوق سرمایه گذاری اعتماد با خرید و فروش 356 هزار و 50 سهم اختصاص یافت.

همچنین، پذیره نویسی اوراق اجاره 4 هزار و 500 میلیارد ریالی مخابرات ایران، تا فردا به مدت یک روز کاری تمدید شد.

گفتنی است، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های مهندسی صنعتی روان فن آور و زرین معدن آسیا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بودیم و نماد معاملاتی شرکت های بیمه آرمان و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه مورخ 24 تیر در پایان معاملات امروز، متوقف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز