خبرگزاری کار ایران

سقوط آزاد شاخص بورس

شاخص بازار اول بورس با ۱۳۷ واحد کاهش به ۴۶ هزار و ۴۳۱ واحد رسید. و شاخص بازار دوم با ۲۱۱ واحد افزایش به ۱۳۰ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

شاخص بورس باز هم سقوط کرد.

 به گزارش ایلنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات هفتگی ۹۹ واحد افت کرد و به رقم ۶۴ هزار و ۶۹ واحد و ارزش روز بازار به ۲۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورسی بیش از ۵۴۷ میلیون برگ بهادار در قالب بیش از ۵۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۸۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز در جریان معاملات با پیام ناظر بازگشایی برخی از نماد‌ها مانند لفرما، شپارس، بازگشایی شده و در مقابل نمادهایی مانند رمپنا، سیمان غرب، وخارزم، متوقف شدند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی- ارزشی ۴۲ واحد افت کرده و به ۲۷ هزار و ۴۰۹ واحد رسید شاخص کل با معیار وزنی با ۳ واحد افزایش به ۹ هزار و ۹۲۵ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هموزنی با ۳ واحد افزایش به ۹ هزار و ۵۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با ۱۸۷ واحد کاهش به ۷۳ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با ۱۳۷ واحد کاهش به ۴۶ هزار و ۴۳۱ واحد رسید. و شاخص بازار دوم با ۲۱۱ واحد افزایش به ۱۳۰ هزار و ۹۱۶ واحد رسید.

امروز نمادهای انفورماتیک، پالایشگاه مبین، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در تقویت شاخص بورس اثر داشته و نماد پالایشگاه بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نماد پالایش نفت اصفهان و ملی‌مس در کاهش شاخص اثرگذار بوده‌اند.

نمادهای پربیننده بورس مربوط به شرکت‌های پتروشیمی مبین، بانک صادرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و پارس خودرو بوده‌اند.

کد خبر : ۲۷۵۳۳۶