خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده :

رونق و توسعه صنعتی در گرو توجه به بازارهای جهانی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعت، تولید، اشتغال، افزایش در آمد ملی و سرانه کشور، نیازمند داشتن افقی بلند با رویکرد نگاه به بازارهای جهانی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا، محمد رضا نعمت زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل و و اعضای هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران ، با بیان این مطلب ، افزود : ما درتعریف طرحهای جدید صنعتی و معدنی نباید تنها به  بازارهای داخلی اکتفا کنیم.

وی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ؛ ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی امروز باید در سرلوحه کارهایمان باشد ، و در این میان می بایست آسیب شناسی کنیم که کشوری که دارای پتانسل ها و ظرفیتهای فراوران در پتروشیمی ، فولاد و غیره است چرا نباید بازارهای هدف صادراتی خود را افزایش دهد؟

وزیرصنعت، معدن وتجارت یادآور شد : لازمه اینکه ما بتوانیم کشور خود را درردیف کشورهای صنعتی قرار دهیم ، توجه به بازارهای جهانی و اختصاص سهم در بازارهای مطرح کشورهای قدرتمند است.

وی تاکید کرد : تولید و صادرات مکمل یکدیگربوده و هر چه واحدهای صنعتی و معدنی طرحهای توسعه بیشتری  داشته و بزرگ فکر کنند به همان میزان نیز ارزش صادرات خود را ارتقاء خواهند داد.

به گفته نعمت زاده ؛ مدیران بنگاهها، صندوقهای حمایتی و حتی مدیران ستادی و صنفی می بایست همواره دقت، جرات ریسک پذیری ، نوآوری  و ابتکار داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارزش یک مدیر صادرات محور و صندوقهای مربوطه به ساختمان و تجهیزات اداری نیست ، افزود : ارزش شما به تغییرات فکری و دیدگاهی ،تشکیل اتاقهای فکر ، تقویت ارتباطات بین المللی و نحوه برخوردعاقلانه با مسایل پیش روی است.

 نعمت زاده با بیان اینکه سرمایه اصلی صندوق ضمانت صادرات ایران اجرای تعهدات داده شده به مشتریان است ، گفت: تعامل با بانکهای داخلی و خارجی و افزایش سرمایه این صندوق را با جدیت در کمیسیونهای مختلف مجلس ، دولت و بانک مرکزی پی گیری می کنیم.

وی در توضیح این مطلب ، افزود : دولت می بایست برای افرادی که در تولید ملی نقش دارند علاوه بر افزایش انگیزش سرمایه گذاری در آنان ، اقداماتی کند که آنها علاوه بر حمایت و ارایه راهکارهای اجرایی سود بیشتری نیز عایدشان شود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه  ما به عنوان مسئول صنعت ومعدن وتجارت نمی توانیم بگوییم که با عدم حمایت فلان دستگاه ، ما هم کار را نیمه تمام رها می کنیم؛ افزود : خوداتکایی و ریسک پذیری مهمترین ویژگیهای مدیران صادراتی است.

در ابتدای این جلسه طاهر شه حامد گزارشی از عملکرد صندوق ضمانت صادرات ارائه کرد. همچنین سید کمال سید علی نیز به تشریح برنامه های آتی صندوق پرداخت.

کد خبر : ۲۸۹۷۱۸