خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به ایلنا خبر داد:

بدهی 8 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک مسکن

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۳۵۷

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 300 متقاضی برای افتتاح حساب وام 80 میلیون تومانی به شعب بانک مسکن مراجعه می‌کنند گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از دریافت وام 80 میلیون تومانی شده به طوری که در 18 روز کاری افتتاح صندوق پس‌انداز یکم 4 هزار نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشم بت‌شکن در جمع خبرنگاران گفت: از 6 ماه آینده استفاده از صندوق پس‌انداز یکم برای دارندگان حساب پس‌انداز جوانان فراهم می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مطالبات بانک مسکن از دولت چقدر است، گفت: طبق برآوردهای ما دولت چیزی حدود 8 هزار میلیارد تومان به بانک مسکن بدهکار است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین با بیان اینکه متقاضیان وام مسکن یک سال بعد می‌توانند سه برابر سپرده خود را از بانک برداشت کند ادامه داد: علاوه بر مبلغ 80 میلیون تسهیلات دریافتی 40 میلیونی سپرده اولیه هم به دارندگان حساب داده می‌شود.

بت شکن با بیان اینکه تا به امروز 4 هزار نفر برای دریافت تسهیلات خرید مسکن در صندوق پس انداز یکم حساب افتتاح کرده‌اند، گفت:  بانک مسکن آمادگی کامل برای پرداخت این تسهیلات را دارد و متقاضیان تنها به شرط سپرده‌گذاری یکساله  و تامین 40 میلیون ودیعه وام می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بت‌شکن با اشاره به توسعه‌ای شدن بانک مسکن، گفت:اولین شرط توسعه‌ای شدن بانک مسکن این است که باید دولت به این بانک برای اعمال سیاست‌ها کمک کند همچنین سرمایه بانک افزایش یابد. دومین شرط توسعه‌ای شدن بانک مسکن  این است که دولت نسبت به پرداخت مطالبات بانک مسکن اقدام کند. سومین شرط این است که سپرده های بانک مسکن که عموما سپرده تعهدی و برنامه‌ای است و خودبه خود نمی‌تواند مانند سایر بانک‌ها باشد از امکان سپرده قانونی مانند صندوق پس انداز مسکن برای سایر منابع هم استفاده کند.

وی با بیان اینکه خواسته من از وزیر راه و شهرسازی این است که سیاست‌های واگذاری زمین هم جهت با تامین مالی اقشار متوسط کشور باشد؛ گفت: این موضوع می‌تواند از سیاست‌های واگذاری زمین و سیاست‌های تامین مسکن اقشار کم‌درآمد پشتیبانی کند.

وی همچنین در رابطه با تسهیلات صندوق پس انداز جوانان در تهران، گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن میزان تسهیلات صندوق پس انداز جوانان در پایتخت با 75 میلیون تومان رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز