خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با ایلنا:

اعلام جزییات شرایط تاسیس شرکت هواپیمایی / تنها یک ایرلاین با کمتر از 5 فروند هواپیما فعال است

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۰۴۲

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه از شروط مهم تاسیس شرکت هواپیمایی تعداد هواپیما است، گفت:‌ طبق آیین نامه شرایط تاسیس شرکت هواپیمایی،‌ متقاضیان باید حداقل 5 فروند هواپیما در اختیار داشته باشند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ابلاغ شرایط تاسیس شرکت هواپیمایی، اظهارداشت: دستورالعمل و شرایط تاسیس شرکت هواپیما که در این دوره ابلاغ شده تفاوت چندانی با دستورالعمل های پیشین ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حد نصاب ناوگان یک ایرلاین برای شروع باید به 5 فروند هواپیما برسد،‌ گفت:‌ سازمان هواپیمایی به متقاضیان ایجاد شرکت هواپیمایی که کمتر از 5 فروند هواپیما در اختیار داشته باشد،‌ اجازه تاسیس را نمی دهد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که تکلیف ایرلاین هایی که در حال حاضر کمتر با کمتر از 5  فروند هواپیما فعال هستند،‌چیست؟، گفت: تنها ایرلاین اترک در خطوط هوایی کشورمان فعال است که نتوانسته پس از تاسیس ناوگان خود را به 5 فروند هواپیما برساند.

وی افزود: به این ایرلاین هم فرصت داده شده که تعداد ناوگان خود را به حداقل شرط تاسیس برساند هر چند مجوز این شرکت چندین سال پیش صادر شده است.

اسعدی سامانی ادامه داد: البته این شرکت در حال حاضر به دلیل اینکه تعداد هواپیمای ناوگانش به حد نصاب نرسیده به پروازهای چاتری تبدیل شده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به محدودیت های سنی هواپیماها در آیین نامه دستور العمل تاسیس شرکت های هواپیمایی گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی متقاضیان برای تاسیس هواپیما باید از هواپیماهای زیر 15 سال استفاده کنند که البته استثناهایی وجود دارد که سقف این محدودیت سنی به 20 سال برسد.

وی درباره استثناهای این دستور وزیر اظهار کرد: میزان ساعت پرواز هواپیما،‌ نوع و تایپ آن و توانمندی اش می تواند سقف این محدودیت سنی را تا 20 سال افزایش دهد.

اسعدی سامانی ادامه داد: در این ابلاغیه به موضوع سرمایه اولیه شرکت ها برای تاسیس ایرلاین ها هم تاکید شده است.      

      ‌‌   

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز