خبرگزاری کار ایران

مجتبی خسروتاج در گفتگو با ایلنا:

وظیفه اتاق بازرگانی همراهی دولت در اجرای برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت است

از جمله وظایف اساسی هیات نمایندگان این است که دولت را در راستای برنامه های صنعت،معدن و تجارت همراهی کند و درجهت توسعه بخش ها؛ طرح ها و پیشنهاداتی را ارائه دهند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: ترکیبی که درهیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران شکل گرفته قابل توجه است چراکه هم در بخش نفت ،گاز و پتروشیمی و هم در بخش حمل و نقل نماینده دارد ، بنابراین این هیات رییسه بخش‌های مهم اقتصادی را مطرح می کند و با هماهنگی خوبی که با دولت خواهد داشت آنچه که به نفع اقتصادکشوراست را به جلو خواهد برد.

مجتبی خسروتاج در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی و نحوه هماهنگی با دولت، اظهار داشت: خوشبختانه انتخابات شهرستان‌ها طبق برنامه و بدون تغییری جزیی در 18 اسفند برگزارشد؛ همچنین طبق آیین نامه اجرایی که پیش بینی شد، انتخابات اتاق ایران نیز در خرداد ماه برگزار شد و خوشبختانه شاهد شکل گیری اتاق های بازرگانی و نمایندگان تشکل ها که در مجموع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشاورزی کشور را تشکیل می دهند، هستیم.

وی افزود: از جمله وظایف اساسی هیات نمایندگان این است که دولت را در راستای برنامه های صنعتی،معدن و تجاری همراهی کند و درجهت توسعه بخش‌ها طرح‌ها و پیشنهاداتی را ارائه دهند.

خسرو تاج با تاکید بر اینکه توجه به تولید و تجارت مهم ترین مساله‌ای است که از طرف بخش خصوصی مطرح می‌شود، افزود: در حال حاضر در شرایطی هستیم که نباید از مسائل اقتصادی و موضوعات مربوط به بخش صنعت، معدن و کشاورزی غافل شویم؛ چون لحظه‌ای درنگ و غفلت می‌تواند موجب ضرر و زیان در مسائل کلان اقتصادی شود.

وی تاکید کرد: اولین وظیفه اتاق، برآورده کردن انتظارات افرادی است که عضو این اتاق هستند؛ بنابراین اولین وظیفه اتاق طبق قانون اتاق‌های بازرگانی پاسخگویی به نیاز  بنگاه‌ها و شرکت‌هایی است که به نحوی انتظار دارند که اتاق به عنوان اولین مکانیزم پاسخگویی نیازهای بخش خصوصی را برآورده کند.

خسروتاج بیان  داشت: یکی از کارهای عمده اتاق ایجاد هماهنگی و همکاری بین اعضا است، امروز اعضای اتاق بازرگانی و فعالین بخش صادرات در بازارهای جهانی با مشکلاتی مواجه هستند که در بخش رقابت مطرح است؛ بنابراین نحوه حضور بنگاه ها در بخش خارجی و اینکه چگونه می‌توانند برای تامین منافع خودشان و منافع ملی با هم همکاری کنند در دستور کار اتاق بازرگانی است.

وی افزود: در شرایط جدید بین المللی نقش اتاق‌های مشترک بسیار کلیدی است؛ از نظر من نقش اتاق های مشترک که بستر اصلی همکار ی های دوجانبه بخش خصوصی ایران و کشورهای دیگر است در قالب سیاست های کلانی که دولت برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای پیرامون دارد بسیار کلیدی است و اتاق می‌تواند در این بخش به خوبی حرکت کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور و فعالیت صادرکنندگان در بازارهای جهانی را نیازمند  حمایت اتاق دانست و گفت: این حمایت در بخش نمایشگاهی و در بخش هیات های تجاری بسیار محسوس احساس می شود؛منابع اتاق می‌تواند به این بخش کمک کند؛ کمک به تشکل ها و اعضا برای حضور در بازارهای جهانی حائز اهمیت است.

وی در پایان اظهار داشت: آنچه که طی دو سه ماه گذشته صورت گرفت بیانگر عزم و اراده بخش خصوصی از فضای جدید کاری دولت است.

  

کد خبر : ۲۸۳۷۸۶