خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG در گفت وگو با ایلنا:

جایگزینی" LCNG" به جای CNG و مینیLNG تا 2 سال آینده/جایگاه‌های CNG در سبد انرژی توسعه می‌یابند

دادرس از جایگزین شدن" LCNG" به جای CNG و مینیLNG تا یک یا 2 سال آینده خبر داد واز توسعه کمی جایگاه‌ها بعنوان دیگر برنامه‌های انجمن یاد کرد.

اردشیر دادرس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت توسعه جایگاه های عرضه این سوخت در کشور گفت: با توجه به اینکه فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها با افزیش قیمت بنزین و تک‌نرخی شدن محقق شد جایگاه CNG در سبد سوخت حامل‌های انرژی ارزشمندتر شد و امروزه شاهدیم که هر ماهه رشد و توسعه این صنعت نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.

وی ارتقای ایمنی و کیفی را از جمله اهداف صنعت CNG برشمرد و افزود:  در صددیم که در زمینه مخزن‌سازی، شیر و سیلندر و همچنین رشد تست و بازرسی و ایمنی فنی فعالتر عمل کنیم.

دادرس در ادامه به برنامه وحدت رویه و انسجام جایگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: ما بدنبال ایجاد کنسرسیوم شرکت‌های مادر تخصصی بهره‌برداری صنعت CNG هستیم تا بتوانیم بعد از 100سال تجربه  حضور در صنعت نفت  شاهد وجود چندین برند در کشور باشیم  و شرکت‌های مادر تخصصی بهره‌برداری کنسرسیوم بتوانند در این زمینه دستاورد خوبی داشته باشند.

وی از جایگزین شدن" LCNG" به جای CNG و مینیLNG  تا یک یا 2  سال آینده خبر داد واز توسعه کمی جایگاه‌ها بعنوان دیگر برنامه‌های انجمن یاد کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG  ادامه داد: ما امروزه باید 1000 جایگاه را در سطح کشور داشته باشیم و همچنین با توجه به اینکه بسته حمایتی جایگاه‌های CNG کشور در حال تدوین است امیدواریم که امسال بحث کارمزد سال 94 تحقق یابد و هم اینکه بسته‌های حمایتی برای کارمزدهای ویژه و تشویقی و درجه‌بندی جایگاه‌ها و هم معافیت‌های بیمه و مالیات برای جایگاه‌ها‌داران انجام شود.

وی در ادامه به برنامه های انجمن برای توسعه جایگاه در سطح استان گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان از نظر شاخص یکی از بهترین استان‌های کشور است که نسبت استاندارد هر 1000خودرو یک جایگاه در آن رعایت شده و مطابق با نرم و استاندارد جهانی است و ضمن اینکه در کل مجموعه استان صف‌های چند کیلومتری و چند ساعتی شاهد نیستیم که این مسئله به عملکرد خوب مسئولین ارشد استان و بویژه استاندار، شرکت پخش و شرکت گاز بر می گردد.

کد خبر : ۲۸۲۸۵۵