خبرگزاری کار ایران

مدیران صندوق های سرمایه گذار بین المللی؛

بورس تهران شفاف ترین بورس خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۹۸

مدیران صندوق های سرمایه گذار خارجی، بورس تهران را از لحاظ شفافیت در معاملات و شرکت ها، پیشرو بورس های منطقه می دانند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در حاشیه بازدید مدیران صندوق های سرمایه گذاری بین المللی از بورس تهران در روز جاری(دوشنبه)، گفت: هیات سرمایه گذاران خارجی اذعان داشتند که از لحاظ شفافیت بورس تهران قابل مقایسه با سایر بورس های منطقه خاورمیانه نیست و بورس تهران از لحاظ استانداردهای بین المللی برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی در سطح بالایی قرار دارد.

حسن قالیباف اصل ادامه داد: در این جلسه مدیران صندوق های سرمایه گذار خارجی با ساز و کار معاملات، شرکت های پذیرفته شده در بورس و پتانسیل های موجود در بازار سرمایه آشنا شدند.

وی افزود: مدیران صندوق های سرمایه گذار خارجی به بازارسرمایه ایران علاقه مند بودند و تنوع در این بازار را از مولفه های بسیار جذاب بازار سرمایه قلمداد کردند.

مدیرعامل بورس تهران با تاکید بر اینکه پتانسیل های خوبی برای حضور سرمایه گذار خارجی در کشور ما فراهم است، اظهار داشت: این گروه متشکل از چندین شرکت بزرگ مدیریت دارایی اروپایی بودند و مدیریت پرتفویی بالغ بر هزار و پانصد میلیارد دلار دارند.

وی در مورد نکات مطرح شده توسط سرمایه گذاران خارجی گفت: مدیران صندوق ها برخی از موانع سرمایه گذاری شامل نقل و انتقال پول را مطرح کردند که با توجه به توافقات پیش رو و برداشته شدن محدودیت ها در سیستم بانکی و همچنین در صورت فعالیت بانک های خارجی این موانع برطرف می شود.

قالیباف اصل ادامه داد: مدیران صندوق های سرمایه گذاری بین المللی در خصوص بانک های امین بین المللی و سپرده گذاری تسویه وجوه هم سوال داشتند که در سایر کشورهای دنیا برخی بانک های بزرگ مسئولیت این کار را برعهده دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برداشته شدن تحریم ها شرایط پیوستن بانک های خارجی به شرکت سپرده گذاری و انجام نقل و انتقالات مهیا شود. بانک های امین بین المللی جزء ضروریاتی است که می توانند به حضور سرمایه گذار خارجی کمک کنند.

گفتنی است، این گروه از مدیران صندوق های سرمایه گذار خارجی درقالب یک هیات از تالار معاملات حافظ بازدید و با مدیرعامل بورس تهران دیدار و گفتگو کردند.

این هیات با موضوعاتی شامل وضعیت معاملات، گردش معاملات، ارزش بازار، تنوع ابزارهای معاملاتی، فرآیند معاملات سهام، حق تقدم، آتی سهام، اوراق مشارکت و صکوک، فرآیند حضور سرمایه گذاری خارجی، تنوع صنایع و شرایط پذیرش شرکت ها در بورس تهران آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز