خبرگزاری کار ایران

مصرف برقتان را تنها 200 ساعت در سال مدیریت کنید/ با این راهکارهای ساده باد کولرتان در گرما خاموش نمی‌شود

رقم مصرف روز گذشته نیز هنوز با ارقام سال گذشته تفاوت فاحشی دارد به طوری که در حدود 4 هزار مگاوات با روز مشابه سال گذشته فاصله مصرفی وجود مشاهده می شود.

به گزارش ایلنا، در هنگام ظهر و حدود ساعت های 13 تا 14 که هوا به شدت گرم می شود، ناگهان بار سرمایشی اوج می گیرد که مشترکان می توانند به ویژه در این ساعت ها، تنها کولر خود را روشن نگه دارند و استفاده از سایر وسایل برقی مانند سشوار، رایانه، جاروبرقی، اتو، خوراک پزها, مایکروویو, ساندویچ ساز، توستر و... را به سایر ساعت های شبانه روز که هوا خنک تر است منتقل کنند.

پس از افزایش ناگهانی پیک مصرف برق و رسیدن به رقم بی سابقه 46 هزار 556مگاوات در روز 16خردادماه،درنهایت دیروز(17 خرداد)، مصرف برق اندکی فروکش کرد وبه45هزار و 483 مگاوات کاهش یافت.

با این حال رقم مصرف روز گذشته نیز هنوز با ارقام سال گذشته تفاوت فاحشی دارد به طوری که در حدود 4 هزار مگاوات با روز مشابه سال گذشته فاصله مصرفی وجود مشاهده می شود.

ادامه این روند مصرف ممکن است باعث شود مردم از خنکای وسایل سرمایشی محروم شوند.

براین اساس آمارها، روز گذشته نیز مصرف صنایع از 3 هزار و 330 مگاوات فراتر نرفت اما یافتن این پاسخی برای این پرسش که چرا بازهم مصرف پیک نسبت به روز مشابه سال گذشته تا این حد تفاوت دارد، در دیگر بخش ها جستجو کرد.

کد خبر : ۲۸۲۲۵۵