خبرگزاری کار ایران

شاخص بورس ۱۹۱ واحد ریزش کرد

در بازار فرابورس نیز شاخص کل این بازار(آیفکس) با افت 3 واحدی در محدوده 711 واحد ایستاد.

به گزارش ایلنا،  شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس امروز با کاهش ۱۹۱ واحدی به ۶۳ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

 شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با ریزش ۸۰ واحدی رقم ۲۶ هزار و ۴۹۱ واحد را ثبت کرد.

شاخص بازار اول اما طی این روز با افت 101 واحدی عدد 45 هزار و 618 واحد را فتح کرد در حالی که شاخص بازار دوم با ریزش 624 واحدی در محدوده 130 هزار و 472 واحد ایستاد.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل این بازار(آیفکس) با افت 3 واحدی در محدوده 711 واحد ایستاد.

ارزش معاملات سهام در بورس تهران امروز به اندکی بیش از 51 میلیارد و 716 میلیون تومان رسید که حاصل دست به دست شدن بیش از 299 میلیون سهم و دارایی مالی در 29 هزار و 615 دفعه معامله بود.

در فرابورس اما ارزش معاملات این بازار طی امروز از 98 میلیارد تومان عبور کرد که ناشی از خرید و فروش بیش از 47 میلیون سهم و اوراق بهادار در 12 هزار و 446 نوبت خرید و فروش بود.

بر اساس این گزارش،‌ 3 نماد معاملاتی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان بیشترین تأثیر منفی را در پایین کشیدن شاخص کل بورس بر عهده داشتند.

در عین حال نمادهای معاملاتی شرکت ایران ترانسفو، پتروشیمی شیراز و همراه اول به لطف حقوقی‌های خود با اقبال نسبی خریداران سهام همراه بودند در این بین احتمال تعدیل مثبت در گزارش عملکرد 12 ماهه حسابرسی شده شرکت ایران ترانسفو و تقسیم سود نقدی مناسب در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران به تکاپوی بورس‌بازان در نماد معاملاتی " بترانس" انجامیده است.

در سایر نمادهای معاملاتی ، بازارگردانی ضعیف حقوقی‌ها از سهام موجود در سبد دارایی‌ آنها دیده می‌شود.

در گروه سیمانی‌ها انتظار سود تقسیمی مناسب در مجمع اگر چه به ایجاد انگیزه‌های مثبت برای خریداران انجامیده اما اظهارنظر دولت در غیرمنطقی بودن افزایش 25 درصدی قیمت سیمان و در عین حال انتظار برای افزایش قیمت بهای تمام شده تولید از بابت هزینه حمل‌ونقل و سوخت برای سیمانی‌ها باعث شده تا حقوقی‌های این گروه نیز علاقه‌ای برای بازارگردانی دارایی‌های خود نداشته باشند. در این گروه سیدکو به عنوان بزرگترین عرضه اولیه سهام در گروه سیمانی‌ها که با قیمت 150 تومان برای هر سهم در بازار کشف قیمت شد اکنون با تقاضای خرید 138 تومانی در بازار مواجه شده است.

کد خبر : ۲۸۰۸۲۵