خبرگزاری کار ایران

گروسی در گفتگو با ایلنا :

دولت به جای دادن یارانه اشتغال ایجاد کند / مردم از حمل و نقل ریلی اسفاده کنند!

بر اساس قانون 30 درصد از درآمدهای هدفمندی یارانه ها باید به بخش تولید اختصاص پیدا کند که امیدواریم دولت امسال این کار را انجام دهد.

حسین گروسی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: موضوع هدفمندی یارانه ها تاثیری مستقیم و غیر مستقیم بر روی تولیدات کشور دارد و در صورتی که درست اجرا شود موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: بر اساس قانون 30 درصد از درآمدهای هدفمندی یارانه ها باید به بخش تولید اختصاص پیدا کند که امیدواریم دولت امسال این کار را انجام دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این 30 درصد یارانه تولید را دولت با توجه به کسری بودجه ای که امسال دارد می تواند به بخش تولید کشور بپردازد یا خیر؟  افزود: در صورتی که تولید رونق پیدا کند دولت نیز می تواند این یارانه را بدهد!

گروسی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نرخ بنزین در شرایط کنونی اقتصادی فشار مضاعفی بر دوش مردم نبود؟ نیز گفت: مشکلات و تنگناهای دولت و مردم مشخص هستند اما استفاده از حمل و نقل عمومی و بویژه افزایش حمل و نقل ریلی و گسترش بخش واگن سازی می تواند کمک موثری برای مردم باشد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ارزش پول ملی افزود: ارزش پول ما کاسته شده اما درصورت افزایش ارزش آن تورم کاهش پیدا می کند که این موضوع بر تولیدات ما نیز تاثیر گذار است.

گروسی تصریح کرد: در حال حاضر در هر خانواده ای به طور متوسط 2 جوان آماده به کار هستند و در صورتی که 1 میلیون فرصت شغلی ایجاد شود تازه می توان بخشی از این تعداد را مشغول به کار کرد.

وی با بیان اینکه بهتر است دادن یارانه به مردم قطع شود افزود: دادن یارانه چه توفیقی برای مردم دارد؟ برای یک خانواده 4 نفره 200 هزار تومان یارانه چه مشکلی را حل می کند؟ به اعتقاد بنده اهتمام ویژه دولت باید در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید باشد تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

کد خبر : ۲۸۰۴۵۷