خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن کارفرمایان شرکت های پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

آخرین اخبار از تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها/افزایش قیمت بنزین روی پتروشیمی‌ها بی تاثیر است

مهدوی افزایش قیمت بنزین را روی خوراک وتولید محصولات پتروشیمی بی تاثیر دانست و گفت فقط ممکن است روی سوخت مصرفی پتروشیمی‌ها تاثیر ناچیزی بگذارد.

احمد مهدوی دبیر انجمن کارفرمایان شرکت های پتروشیمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاخیر در اعلام نرخ خوراک پتروشیمی ها و تاثیر آن بر تولید گفت: قانون تنظیم مقررات مالی دولت سال گذشته نوشته شده و در حال حاضر نیز در حال نوشتن آیین نامه هستند، ضمن اینکه تاکید آقای جهانگیری و وزرا این بوده که سریعتر نوشته شود لذا 3 وزارتخانه باید آیین نامه را تهیه و به هیات دولت ارسال و سپس اعلام کنند.

وی افزود: در تعیین نرخ خوراک سه آیتم میانگین وزنی مصرف گاز در کشور، صادرات و واردات، جبر سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین رقابت در بازار بین المللی تاثیرگذار است.

مهدوی تصریح کرد: تعیین نرخ خوراک باید به گونه ای باشد که بتوانیم در منطقه رقابت کنیم زیرا ما می خواهیم محصولاتمان را در بازار جهانی بفروشیم و جذب سرمایه گذاری کنیم اگر قیمت بالا باشد سرمایه گذار نمی آید البته نمی گوییم خوراک مفت داده شود و رانت ایجاد شود اما نه آنقدر گران که سرمایه گذار رغبت به سرمایه گذاری نداشته باشد. 

وی افزایش قیمت بنزین را روی خوراک وتولید محصولات پتروشیمی بی تاثیر دانست و گفت فقط ممکن است روی سوخت مصرفی پتروشیمی‌ها تاثیر ناچیزی بگذارد.

به گزارش ایلنا بنابر اعلام مدیر عامل شرکت ملی گاز قیمت گاز صنایع و پتروشیمی‌ها همانند سال 93 است و تغییری نکرده است.

کد خبر : ۲۸۰۲۱۹